triptrap stoel

Hoi;
Ik heb gisteren voor mijn verjaardag een triptrap stoel gekregen. Wanneer mag Jasmijn erin zitten?? Ze is net 6 maanden (gisteren 10-12). Mijn nichtje zit er sinds kort pas in en die is net twee jaar. Ze kon er niet goed in zitten. Verschilt dit per kind of zo?? Ik neem aan dat Jasmijn erin kan als ze zelfstandig kan zitten??
Wie heeft ervaring met een triptrap???

Groetjes Finduilas (mama van Jasmijn 6mnd, 1 dg)
 
hi Finduilas,

als een kindje zelfstandig goed kan zitten, mag ze in de kinderstoel. soms is dat met 6 maanden, maar de meesten zijn er pas later aan toe.
Miep
 
Hoi,

Wij hebben ook 2 tripp-trapp stoelen. Echt fijne stoelen. Hadden bij de eerste een andere met blad ervoor. Maar deze zijn echt fijn. Ze kunnen er   jaren mee doen. Wij zitten er ook vaak op.
De jongste zat er rond een maand of 8 in. Toen hij goed zelf kon blijven zitten. Het verschilt per kind. Ze hebben namelijk niet een hoge rugsteun. Maar wachten tot 2 jaar is echt niet nodig.Je hebt er ook stoffen  stoelverkleiners voor, voor de kleintjes, speciaal voor de tripp-trapp. Dan is het zitvlak iets kleiner. Ik heb die toen geleend, wij hebben  de verkleiner  maar kort gebruikt. Wij hebben de stoelen gekocht bij de komst van de tweede. Dus hebben we er één met beugel ervoor en één zonder.

Tip: kijk eventueel voor zón stoelverkleiner op marktplaats. Ze staan er regelmatig op.

Groeten Manon
 
Hallo,

Ook wij hebben een tripp trapp voor onze dochter. Ze is nu 28 weken en kan nog niet zelfstandig zitten.
We hebben een stoelverkleiner erbij gekocht en onze dochter zit 2x per dag maximaal 15 minuten in haar stoel, voor haar fruit- en groentehap.
Volgens het cb was dit prima.

Suc6 ermee.

Groetjes Elle
 
Hallo,

Er zijn wel nieuwe horgere rugleuningen voor de trip trap stoel.
Ook wij hebben een trip trap stoel gekregen voor mijn man zijn verjaardag.
Er zit een extra ruggen steun op, mijn zoontje van 5 maanden zit er soms even 5 minuten in voor de leuk en dit gaat met die leuning prima.
Zonder leuning wiebelt hij alle kanten op.

Groetjes Fennie
 
hoi,
ik heb er ook een en mijn zoon kon er met 7mdn in zitten. Wel had ik een stoelverkleiner. Zelf deed ik er nog een handdoekje in leggen, dan zat hij nog beter. Verder zijn het echt top stoelen.

gr ruth
 
Hallo
Ik heb ook een tripptrapp stoel voor mijn zoontje. Hij zit er al in sinds zes maanden, toen kon hij nog niet geheel zelfstandig zitten. Tegenwoordig heeft TrippTrapp ook een optionele rugleuning. Deze rugleuning is hoger dan de originele rugleuning en voldoet aan de europese eisen voor kinderstoelen.Je klikt de rugleuning gewoon aan de bestaande rugleuning en  verwijdert deze wanneer je het niet meer nodig hebt.  Door deze rugleuning kunnen kinderen vanaf zes maanden eerder en beter in de tripptrapp zitten omdat ze niet naar achteren kunnen klappen. De rugleuning is los  te koop als babyset voor 39 euro via internet of een officiele dealer. Het leuke is dat je de rugleuning in allerlei kleuren kan kopen, dus leuk om een afwijkende kleur te kopen. Echt doen hoor, het  is veel beter voor je kind.

Mvg
Karin van Grootveld
 
Allebei mijn kiddies hebben een tipptrapp. Ik kende ze van het kdv waar ik heb gewerlt en wilde ook geen andere kinderstoel dan deze. Het leuke ervan is dat ze echt bij je aan tafel zitten ipv dat er nog een blad tussen zit. Trouwens zitten mijn kinder er veel beter in dan die opa en oma hebben (een met blad dus) het grote voordeel is dat je ze kan instellen op de hoogte van je kind. Dus kleine ukjes zitten lekker hoog en met de beugel en het stoelkussentje zaten ze al vlot stevig erin. Mijn zoontje (nu 2 en een half) kan er ook makkelijk zelf op en af klimmen, en dat scheelt weer tillen voor mamma en pappa. al met al zou ik dus geen ander kinderstoel willen!
 
Terug
Bovenaan