Trombose aambei

Ik ben momenteel 36 weken 4 dagen zwanger.
Heb sinds zondag een trombose aambei doet echt super veel zeer.
Kan er niet door slapen zitten of lopen.
Op de aambei zelf zit er aders en die doen heel veel zeer.
Vorige week had ik er ook 2 zitten maar dat waren gewone aambeien.
Ik slik zelf curanol tabletten en smeer curanol zalf doe koelen en spray neusspray op.
Maar niks lijkt te werken.
Wie weet wat je er nog meer aan kan doen ??
 
Belangrijkste is heel veel water drinken, je kan altijd de doktersassistent bellen voor aanvullende tips die je in elk geval tot de afspraak morgen kunt gebruiken
 
Dat kan ik indd doen.
En klopt drink nu zo 'n 2 liter per dag.
Gelukkig is me ontlasting wel goed .
Volgens de vk kwam het omdat de baby er druk op zet?.
Heel leuk maar vraag me wel af hoe moet het straks na de bevalling dan wel niet zijn ??
 
 
Ik heb er wat eerder in de zwangerschap ook gehad. Zo vervelend. Voelde het ook steeds tijdens het lopen. Na mijn eerdere bevallingen legde de kraamverzorgster wel eens een groot kraamverband, nat gemaakt even in de vriezer om de boel daar beneden na de bevalling te verlichten. Misschien dat dit ook helpt voor aambeien..koelen kan denk ik sowieso geen kwaad en kan misschien ook al met een gewoon maatverbandje of inlegkruisje?
 
oh man echt verschrikkelijk die dingen! Theranalzalf is ook nog een idee, verdoofd iets. Wel even overleggen met je vk of je dat mag gebruiken geloof ik. Andere tip: ijsblokjes in een washandje en er even tegenaanhouden. Verdoofd ook iets. 
Hier werd het na de bevalling ook even erger maar trok snel weg gelukkig. Wel van die fraaie flapjes aan overgehouden. En nu met de 2e zwangerschap nóg sneller last ervan (ben nu 15 weken en heb er alweer 2 gehad).... 
 
 
Ik kreeg laatst van de vk als tip om appelstroop in de vriezer te doen (in een boterhamzakje) en dat te gebruiken als koelelement. Een kraamverband nat maken geeft namelijk zo’n natte kliederboel als dat weer ontdooit. Appelstroop schijnt niet volledig te bevriezen dus dan heb je dat gedoe niet. Geen idee of het helpt maar misschien heb je er iets aan
 
Terug
Bovenaan