trombose

A

Anoniem

Guest
hoi,
Ik ben vandaag 26 weken zwanger van ons eerste kindje. Sinds 2 weken heb ik trombose in mijn been. Dit komt door de zwangerschap. Ik draag nu (heel fijn, maar niet heus) een steunkous en moet elke dag een  injectie met een bloedverdunner in mijn been zetten. Het schijnt vaker voor te komen bij zwangere vrouwen, maar ik kan bijna geen informatie vinden. Ik ben op zoek naar "lotgenoten."

hoi hoi

ik heb zelf een milde vorm van de ziekte Factor V Leiden, dit is een aandoening waardoor je een verhoogde kans hebt op trombose en dus extra moet opletten.
op deze site vind je info over Factor V en daar staat ook een stukje over de zwangerschap als het goed is

www.erfelijkheid.nl
www.factorvleiden.nl

misschien heb je er   iets aan

succes

groetjes happydays

Hallo,

Ook ik spuit mezelf iedere dag met bloedverdunners, maar dit is meer uit voorzorg omdat ik ontzettend veel spadaderen heb. Daardoor heb ik meer kans op trombose.
M'n benen zien er echt niet uit ze zitten helemaal onder de donkerblauwe/zwarte aders.
De gyneacoloog schrok ervan en vond dat ik dus beter maar bloedverdunners kon spuiten. Het is bij mij dus maar tijdelijk! We zien wel hoe het er straks uit ziet.

Groetjes Mir.
35,1 weken.

Terug
Bovenaan