trombose

Hallo allemaal,

Ik ben Monique en 17 weken zwanger van mijn 4e kindje.
Voor deze zwangerschap heb ik 6 miskramen gehad en daarom heeft de gyn. wat onderzoeken gedaan, waaronder een bloedonderzoek.
Daaruit blijkt dat ik een erfelijk verhoogde kans op trombose heb en daarom moet ik volgens de gyn. tijdens mijn kraambed zelf bloedverdunners spuiten.
Herkent iemand dit en weet iemand of dit ook de oorzaak kan zijn van mijn miskramen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Monique

Hoi Monique,

Ik heb afgelopen dinsdag te horen gekregen dat het hartje niet meer klopt van mijn vruchtje. Ik was 11 weken zwanger. Toen ik 6 weken was heb ik het hartje al zien kloppen en vanaf die tijd heb ik bloedverdunners moeten gebruiken, omdat ik ook een erfelijk verhoogde kans op trombose heb. Maar nu heb ik dus een miskraam gekregen en de gyn. heeft mij verzekerd dat het niet door de spuiten komt.

Groetjes Janet

Hoi Monique,

Toen ik wist dat ik zwanger was van de eerste heb ik zelf moeten spuiten en ben ik naar de trombose dienst geweest.
Het was best een opgave, maar uiteindelijk ben ik wel bevallen van een pracht zoon. Zelf denk ik niet dat spuiten kan zorgen voor een miskraam. Het klinkt misschien raar, maar dan zouden alle moeders met een verhoogde kans op trombose geen kindje kunnen krijgen omdat zij zichzelf moeten spuiten. Maar hoe heb je dat dan gedaan met de vorige 3 zwangerschappen? Ik bedoel, wist je toen ook al dat je verhoogde kans had? Of is dat nu pas bekend geworden. Misschien heb je een e-mail adres? Kunnen we op deze manier onze ervaringen uitwisselen? Als je dat leuk vindt tenminste :eek:)

Groetjes,
Suddenly

Hallo Monique,

Allereerst wil ik je bedanken voor je reactie op mijn stukje tekst. Ik heb geen enkele ervaring of wat dan ook met trombose en zwanger zijn, maar ik wilde je even laten weten dat ik blij ben voor jou en je man dat het nu toch gelukt is en dat jullie, als alles goed gaat, toch jullie eerste kindje samen gaan krijgen. Wij geven de moed zeker niet op en gaan er weer 'gewoon' voor, maar het zal altijd een zwangerschap zijn met dubbele gevoelens. Ik hoop dat je, ondanks de miskramen die je hebt gehad, toch in staat bent om van deze zwangerschap te genieten.

groetjes
Nicoline

Hoi suddenly,

Bedankt voor je reactie!
Het lijkt mij inderdaad prettiger om via de mail ervaringen uit te wisselen dan hier, anders word de rest hier misschien gek van onze berichtjes..hahah.

Ik zou het leuk vinden als je me zou willen mailen...mijn mailadres is: oscar_monique_arenz@hotmail.com

Ik hoop tot gauw!
Groetjes Monique

Terug
Bovenaan