trombosebeen

Hallo allemaal,
Vier weken geleden werd ik 'smorgens wakker met een stijf linkerbeen. Na een paar uur hield ik het niet meer van de pijn en dus de huisartsenpost gebeld. Ik moest meteen komen en werd daarna meteen doorverwezen naar het ziekenhuis waar meteen een echo van mijn aderen werd gemaakt en toen bleek dat ik een trombosebeen had. Ik mocht niet meer lopen en werd direct opgenomen. Ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen (ook ivm een eerder longembolie 2,5 jr. geleden). Nu moet ik dus bloedverdunners (acenocoumarol) slikken tot week 36 (ben nu 28 weken) en dan moet ik 4 weken fragmin gaan spuiten. Na de bevalling moet ik weer bloedverdunners slikken. ik wil heel graag borstvoeding geven maar vraag me af of dit wel zo verstandig is met deze medicatie. Is er iemand die hier ervaring mee heeft ? Ik maak me nogal druk om de gezondheid van mijn kindje.
 
Wat vervelend allemaal! Daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Wel goed dat je er zo snel bij was en dat je gelijk serieus werd genomen.

Ik neem aan dat ze wel denken aan de gezondheid/veiligheid van je kindje, maar jouw gezondheid gaat natuurlijk wel voor.

Bel anders ruim voordat je moet bevallen met je arts en verloskundige zodat je weet of het kan en of je het misschien eerst moet afbouwen omdat de medicijnen misschien een tijdje in je lijf blijven.

Sterkte!
 
Hallo Sacha,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook in de 27e week trombose gehad. Ik moest meteen fragmin gaan spuiten tot aan de bevalling, die overigens prima is verlopen. Vlgs de ene arts kon ik wel borstvoeding geven, vlgs de andere niet. Later bleek dat het wel mogelijk was geweest.

Veel succes.

 
Terug
Bovenaan