trommelvlies geirriteerd..

A

Anoniem

Guest
Na ALWEER   een rampzalige nacht had ik besloten vanmorgen naar de huisarts te gaan en het medische gedeelte uit te sluiten. Maar dat viel dus niet uit te sluiten. Tyche heeft geirriteerde trommelvliesjes. Oooh. Zoals ook het verhaal van Yoell. 's Nachts, wanneer ze ligt komt er druk op de oortjes te staan en dat gaat zeer doen waarna ze wakker wordt. En het dus alweer goed is als ze even eruit mag .. in een andere positie.

Dus nu voor het slapen gaan haar neusje schoonmaken met zoutoplossing. En haar matrasje bij het hoofdeinde wat verhogen zodat haar hoofdje al wat hoger ligt en de druk minder wordt.

Als er na een week geen verbetering te zien is ga ik weer terug naar de huisarts.
Pff ik baal er van de ene kant wel van omdat ik het dus niet eerder gemerkt heb en ik vind het sneu als ze pijn heeft. Van de andere kant weet ik nu wel wat het is en kunnen we van daaruit verder bouwen.

Weet iemand trouwens of die geirriteerde trommelvliesjes uit kunnen lopen op oorontsteking. Tussen al mijn vragen door ben ik dit vergeten te vragen aan de huisarts. Zal dalijk wel eens google-en maar misschien weet iemand hier het.

Groetjes Kirsten en Tyche

Hai Kirsten,

Tis niet leuk als de dokter iets constateert waaruit blijkt dat je meisje pijn heeft, maar aan de andere kant: daar kan je wat aan doen en het gaat snel weer over... Als ze zo huilt zonder dat er iets is, is eigenlijk nog vervelender, toch? Hopelijk helpt bij jou de spray en de verhoging van het bedje wel!! Beterschap in ieder geval met je kleine meid!

ps. dan is het ook niet raar dat die kindival niet aansloeg natuurlijk......

Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie

Oja, geiriteerdeerde trommelvliezen kunnen inderdaad uitlopen op oorontsteking.. Vandaar ook de neusspray: bij die kleintjes staat alles, nog meer dan bij ons, met elkaar in verbinding. Door de neus vrij en schoon te houden, houd je meteen de holtes achter de oortjes schoon zodat ze niet gaan ontsteken.

Dit heeft de huisarts mij destijds uitgelegd toen ik met een babyjongetje van net 1 voor de zoveelste keer met een aankomende oorontsteking bij de huisarts zat.

Groetjes
Susan

Ja ik ben ook blij dat ik nu eindelijk vooruit kan. Dus sta er best positief tegenover nu al is het natuurlijk nog steeds niet leuk dat ze pijn heeft. Ik heb haar net een flesje gegeven. Ons schema heb ik vandaag wat aangepast omdat ik zo nog weg moet en toen is ze in slaap gevallen dus mag ze van mij nog lekker een uurtje slapen.
Ik heb zelf helemaal geen ervaring gehad met oorontsteking maar mijn man heeft het een paar maanden terug gehad en hij had echt veel pijn dus nu vind ik het nog eens extra zielig.
Ik ga het neusje goed schoonhouden en dan maar hopen dat t geen ooronststeking word. En als ze pijn heeft een zetpil erin.
En natuurlijk extra veel knuffels!!

balen zeg maar wel fijn dat je nu weet wat er aan de hand is. Hopelijk is het snel over.

Liefs sandra

Arme Tyche, hopen dat de neusspray en het bedje omhoog goed gaan helpen.
Hier werkt dat in ieder geval prima.
En bij teveel pijn inderdaad een zetpilletje erin, en dan voorkom je   hopelijk een onsteking en evt. antibiotica behandeling.
Succes!!!

groetjes Daniëlle.

Terug
Bovenaan