Trommelvliesbuisjes en neusamandelen verwijderen!!?

Hoi Meiden!

Bij mijn  lieve Beau van 19 maanden moeten de neusamandelen verwijdert worden en ze krijgt buisjes in haar oren. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Grtz!

Hai

Mijn zoontje Lars heeft toen hij 11 maanden was, buisjes gekregen en toen hij 14 maanden was zijn zijn neusamandelen verwijderd.
Hij had heel veel last van oorontsteking.
Het vervelende is dat ze onder narcose moeten en dat is vrij heftig voor zo'n kleintje.
Ze zijn na de operatie erg overstuur, omdat ze zich raar voelen en niet begrijpen hoe dat komt.
Bij de buisjes was het minder zwaar.
Bij de neusamandelen zat zijn gezichtje steeds onder het bloed en dat zag er dramatisch uit.
Na de operatie is het heftigst, maar dat duurt een half uur en dan is het over.
Lars was na een paar uur alweer lekker aan het spelen.
Hij is er verschrikkelijk van opgeknapt, echt een ander kind geworden, vooral toen de neusamandelen verwijderd zijn.
Hij is nooit meer ziek en ontwikkelt zich veel sneller.
Absoluut de moeite waard dus.

sterkte ermee.
Heeft Beau ook zo vaak oorontsteking en is vaak ziek?

groeten
Rachel

hoi

bij jens zijn met 10 maand zn neusamandelen verwijderd, dit hielp niks
3 weken later buisjes geplaatst, ok minder oorontstekingen, maar nog altijd non stop ziek,
hij is van 1 febr 2007, en 3 weken geleden zijn voor de 2e keer zn neusamandelen verwijderd, en nu ook zn keelamandelen
ik vond de operatie van neusamandel alleen erg meevallen, buisjes was helemaal weinig aan, maar de keelamandelen was niet leuk, flink ziek geweest

de narcose is niet leuk, je kindje bij je op schoot wat vecht tegen dat kapje bbrr
maar goed alles bij elkaar, prima te doen

sterkte

Onze jongen heeft buisjes gehad toen hij net 1 jaar was en neusamandelen verwijderd. Als ze net in coma gaan vond ik verschrikkelijk omdat het voor hun een hele vreemde enge plek daar is, al die blauwe doktersjassen. En toen hij net uit coma kwam was hij een uur aan het krijssen omdat hij zo kwaad was. Maar toen we na ean paar uur het ziekenhuis uit mochten lachten hij alweer en heeft maar 1 dag zetpilletjes gehad.

Hij heeft de buisjes nu nog en is nu 3.5 jaar, waarschijnlijk moeten ze volgend jaar verwijderd worden als ze er dan nog zitten!!

Maar hij heeft na de operatie nog 2 keer een ooronsteking gehad en langdurig verkouden geweest, maar sindsdien gaat het harstikke goed met hem!!!!!!!!

Veel succes!!

Groetjes Ellen

Bedankt voor jullie reacties!!

Ja Beau begon met vaak ziek zijn vanaf de 10e maand. Sindsdien zijn we 5 antibiotica kuren verder en is ze vrijwel doorlopend verkouden! Dat komt uiteraard ook omdat ze tussen de kuurtjes door niet eens tijd heeft om normaal weerstand op te bouwen door een constante verkoudheid.
En steeds terugkerende oorontsteking. Aak als ze niet ontstoken waren zat er aktijd vocht in en waren rood en geirriteerd.

De keelamandelen moeten er met de tijd ook uit maar daar vond de kno arts haar nog wat te jong voor.

Het enige waar ik inderdaad tegenop zie is de narcose! Maar goed, t'is voor een goed doel!

Trouwens, z'on kno arts heeft meer weg van een kinderarts als je de wachtkamer ziet! Jeetje, ik wist niet dat er zoveel kindjes kno problemen hadden, voor mij wel een eye opener! Soms denk je dat jouw kind de enige is die ziek is! Maar "gelukkig" is het probleem heel gangbaar!

3 november is de grote dag!

Terug
Bovenaan