Trommelvliesbuisjes

Hallo,
Mijn zoon van 5 moet buisjes in de oren. Heeft nergens last van. Logopedist vond dat hij slecht hoorde. Zelf en juf van school dachten aan oostindische doofheid maar nu blijkt hij vocht achter zijn trommelvlies te hebben en moet hij buisjes.
Is hier iemand bekent mee? Hoe doe je het met de zwemles? De kno-arts had het over vaseline in de oren.
Wie is hier bekent mee?
Heeft je kind er last van of gaat het harstikke goed en merk je niks apparts.
Mvg, Rosaly
 
Hallo, ik heb erg veel ervaring met buisjes. (helaas)
Mijn dochter inmiddels 7 jaar heeft al 5 keer buisjes gehad en mijn zoontje van 5 al drie keer. Mijn ervaring is dat het een eenvoudige ingreep is met groot resultaat. De narcose is vervelend maar noodzakelijk en gebeurt met een kapje of een ouder kind met een prikje. Als mijn kinderen wakker werden van de narcose hielden ze de handen op de oren van het vele geluid. Ik merkte dus direct resultaat. Met zwemmen hebben ze speciale oordopjes in die gemaakt worden op maat bij de kno arts zelf of bij de hoortoestellen winkel. Bijv. Beter Horen. Ik vind dat de doppen bij de kno wel met vaseline op de dopjes in de oren moeten en die van beter horen sluiten veel beter af.
Ik zou het maar snel laten doen denk zelf maar dat je slecht hoort dan begrijp je veel gespreken niet en begrijp je de dingen veel minder. Zeker op school. Ik dacht ook dat mijn kinderen oost indisch doof waren maar ze waren dus echt doof. Ik heb me hierdoor wel een slechte moeder gevoeld. Tot de kno arts me uitlegde dat het wel een verschijnsel is om tot buisjes over te gaan.
Ik weet niet waar je woont maar ik weet een kno arts waar de wachttijd hooguit een maand is. Dat verschilt nogal per ziekenhuis.
Als ik nog meer info kan geven hoor ik het wel.
groeten vansb70
 
Hallo,
Ik heb zelf ook veel ervaring met buisjes helaas.
Bij mijn dochter begon het toen ze 1,5 jaar was. Ze heeft toen buisjes gekregen en die hebben er tot haar 4e jaar ingezeten.
Ze heeft daarna (toen de buisjes eruit waren) ongeveer een jaar lang last gehad van een loopoor. Volgens de dokter kon dat geen kwaad maar uiteindelijk bleek dat ze steeds minder begon te horen. Toen heb ik besloten dat ze toch maar voor een 2e keer buisjes nodig had. Tijdens de operatie bleek dat het ene buisje in haar oor was vastgegroeid en in dat oor konden ze dus geen nieuw buisje plaatsen. We zijn nu 1,5 jaar verder en het gaat nog steeds hartstikke goed. Ik hoop dus dat ze er nu overheen is.
In die periode heb ik toen dopjes aan laten maken bij Beter Horen (70 euro). Maar die sloten wel heel goed af. Andere kinderen hadden van die kneedbare dopjes of goedkoperen maar die verloren ze nogal eens tijdens de zwemles. Ik smeerde bij mij dochter altijd een beetje vaseline op het begin punt zodat je ze makkelijker in kon krijgen.
Veel succes ermee en ik raad je aan er zo snel mogelijk wat aan te doen.
Mijn dochter heeft een taalachterstand opgelopen en zodoende groep 2 overgedaan.
Inmiddels heeft ze die achterstand ruimschoots ingehaald en gaat ze na de vakantie naar groep 3.

Groetjes,

Tamara.
 
Bedankt voor de reactie's. Wij zitten in Meppel bij het ziekenhuis. Het kan een paar weken duren maar het kon ook nog wel sept. worden zeiden ze. Op dit moment is er geen uurtje vrij om de buisjes te plaatsen. Hij moet eerst 2 juli naar de anesesist.
Rosaly
 
Terug
Bovenaan