Troosten s nachts 11 maanden

<p>Hi allemaal! M’n “baby” is ondertussen 11 maanden en ik loop tegen een probleem aan wat ik bij z’n broer precies hetzelfde had. Ik ben gestopt met de nachtfles maar dat betekent dat ik hem s nachts moet troosten. Voorheen was huilen = aan de borst en laatste 2 maanden een fles. Daarna sliep hij gelijk weer door.</p><p>nu laat ik hem 10 minuten huilen (in de hoop dat ie in slaap valt) en ga ik hem troosten. Maar hem vastpakken, liedjes zingen, beetje wiegen, maakt niet dat hij stopt met huilen. Afleiding (boekje lezen bijv) zorgt daar wél DIRECT voor. Echter ik lees altijd houd het zo saai mogelijk dus lijkt een boekje me niet handig. <br />Is jullie kindje wel direct (of in 2/3 min) stil als je hem oppakt? (Voel me soms een slechte moeder die dr eigen kind niet kan troosten) hebben jullie nog tips?</p><p>Overdag trouwens is dit probleem er niet, dan kan ik hem “normaal” troosten. </p>
 
Heb je al geprobeerd hem wat water te geven op zo'n moment? Misschien heeft ie dorst. Anders toch een (klein) flesje geven, als hij daarna weer lekker gaat slapen. Op die leeftijd kunnen ze door het groeien en ontwikkelen snachts nog wel eens honger hebben. Gaat vanzelf over.
 
Wij liepen tegen dit probleem toen onze zoon 6 maanden was. Zo rond een uur of 5, doodvermoeiend. Wij zijn toen 'gewoon" gestopt. Dat was even wennen. Blijkbaar heb je een week nodig om een gewoonte af te leren. Dus een week bikkelen met veel huilen en ook laten huilen (dat vind ik zo moeilijk). Daarna ging het ineens veel beter. Hoewel er natuurlijk altijd periodes zijn dat ie beter en slechter slaapt.
 
Bij ons duurde het troosten ook wel wat langer hoor, stonden gewoon in stilte een minuut of 5-10 te wiegen, dan werd ie weer helemaal stil en legden we hem weg. Begon weer te huilen, na twee minuten weer opnieuw. Ging steeds sneller met troosten!
 
Bedankt dames. Mijn vraag was niet zozeer hoe kom ik van de fles af maar meer hoe troost ik ipv afleiden. Fijn om te horen @runningmom dat troosten gewoon wat langer duurt en dat het niet aan mijn mama-vaardigheden ligt ? vannacht lekker doorgeslapen zonder dat troosten nodig was, lekkerrrr
 
Terug
Bovenaan