troosten

dag allemaal, wie weet hoe ik mijn lieve vriendin kan troosten met haar verlies van haar 6 maanden oude baby(in de buik), ik ben zelf ook zwanger en vind het erg moeilijk om de juiste dingen tegen haar te zeggen..........................

hoi anoniem,
wat verschrikkelijk voor je vriendin!!
Ik denk het enige wat je kan doen is: luisteren, luisteren en nog eens luisteren en haar niet gaan ontlopen!
veel succes, groetjes diane

Hallo,
Zelf heb ik mijn kindje verloren bij 4,5 maand. Juiste woorden zijn er niet, verkeerde woorden een heleboel. Het belangrijkste is dat je er bent voor je vriendin. Ze zal het misschien heel moeilijk hebben met jouw zwangerschap; ga die gevoelens niet uit de weg, maar toon ook daar begrip voor. Je maakt het voor haar daardoor makkelijker uiteindelijk de situatie te accepteren.

Hallo
Het is inderdaad moeilijk zowel voor juo alsje vriendin. Vriendinnen moet je zijn dor dik en dun. Wees er voor haar en hou ook rekening mee dat ze wel erg verdrietig zal zijn.

Veel sterkte and remember "that's what friends are for"

Hoi,
Mijn vriendin zit in dezelfde situatie, mijn kindje is met 20 weken dood geboren, zij was toen 16 weken in verwachting. Wij hebben samen mijn verdriet gedeeld en nu delen we samen haar vreugde. Ontloop je vriendin vooral niet en probeer ook niet krampachtig bepaalde onderwerpen te vermijden. Meedelen in jouw zwangerschap doet haar waarschijnlijk ook goed. En vraag haar gewoon eerlijk als er dingen zijn waar ze liever niet over praat.
Groetjes en succes voor jou en sterkte voor je vriendin.

Hallo, mijn vriendin is net bevallen van een dochter, mijn naaste collega is volgende week aan de beurt. En ik... heb inmiddels 5 miskramen achter de rug. Toch betekent dit niet dat ik niet heel erg blij ben voor mijn vriendin en collega. Ik leef heel erg mee met wat ze doormaken. Wat belangrijk is, is dat je je eigen blijdschap niet verhult door de nadruk te gaan leggen op de 'nadelen' van het zwanger zijn en een kind hebben. Je denkt misschien dat dat het verdriet van je vriendin relativeert daardoor, maar bij mij werkte dat averechts. Ik werd er zelfs heel boos om. Gewoon zeggen hoe je je voelt, hoe blij je bent, hoe bijzonder het allemaal is en je vooral realiseren dat het een voorrecht is dat het bij jou wel goed gaat. Geniet er van! Wel is het leuk om ook eens ergens anders over te praten met je vriendin.

Terug
Bovenaan