Troosten

Om nog maar een topic erin te gooien haha

Hoe troost je je kind? En ben je er een tijdje mee bezig of is hij/zij snel getroost? Zing je weleens en zo ja, welk nummer?

Myrthe heeft een erg hoge pijngrens vermoedden we (van haar papa) die kan knallen maken dat wij verschrikt opkijken, maar zij lachend overeind komt :s
Mocht ze zich echt pijn doen dan is oppakken en knuffelen vaak genoeg. Zeker als je er een kusje op geeft en haar iets te drinken geeft is het over. Binnen 2 min speelt ze vaak.

Als ze in bed ligt en wakker wordt van een nachtmerrie dan is haar oppakken en knuffelen vaak ook voldoende. Ze nestelt zich tegen je aan en valt direct in slaap.
Heel af en toe kan ze niet in slaap vallen (misschien vanwege alle indrukken van de dag?) en dan helpt zingen ook. Ik zing altijd "You're just too good too be true"

Liefs Irene

Hoi Irene,

Isabelle is snel te troosten met het begin van woezel & pip.
Ze maakt af en toe smakkerds dat je minstens denkt dat ze iets gebroken moet hebben en dan reageert ze nauwelijks en soms stoot ze heel zachtjes haar hoofd en dan is het brullen geblazen!

Oppakken, heen en weer wiegen en een kus op de zere plek helpen ook altijd goed, maar Woezel & Pip is hier veruit favoriet.
Ze neuriet zelf ook al de eerste 4 tonen, ze is er helemaal waus van!

Van wie is dat liedje wat je voor Myrthe zingt?
Ken wel de tekst uit een liedje van gerard joling en tatjana, maar dat heet volgens mij anders.

Liefs Monica

Ook Zifjon is een echte rauw dauwer, gister nog valt hij zo met fiets en al in stoeltje om en knalt keihard met zijn schedel op een betonnen rand. Ik kreeg een hart verzakking en hij heeft nog nooit zo gehuild. maar een kus en knuffel (en koud lapje) en was al weer over. (gelukkig was bij artsen post meteen ff laten chekken of alles ok was) Ik zing altijd een zelf verzonnen lietje voor Zifjon en zodra ik begin te zingen wordt hij stil en kruip hij tegen me aan. Zo heerlijk en zijn kleine broertje in mijn buik trappelt er dan rustig op los :)

Nou zing ik altijd voor Zifjon (semi prof zangers) dus die vind het rustgevend om mijn stem zo te horen en is voldoende om hem te troosten. ik troost zelf nooit me eten of drinken.

hier ook een echte valgriet

meestal is oppakken en ff knuffelen en een kusje voldoende
soms valt ze echter zo hard ( zoals vanmorgen in bad ) dat ze echt ff nodig heeft om bij te komen en dan werkt een slokje drinken en stevig knuffelen en sussen en dr favo knuffeltje het beste

groetjes maurilla

Hier is het soms ook raak hoor, ahhaha! Ze kunnen bij de grootste au lachend opstaan en verder gaan, maar ook bij het kleinste au-tje helemaal uit het dakkie gaan??? Ik zeg altijd lachend: (je leest het goed ja) Heb je au? Kom dan maar naar mama, heb je geen au, speel dan maar weer verder... Als ze dan mij me komen mogen ze lekekr op schoot tegen me aan zitten en vraag ik of het au is die een kusje van mama moet hebben of au waar hoofdpijn-ijs op moet, whahahah! Hoofdpijn-ijs is zo'n speciale kinderverpakking met bevroren gel uit de vriezer. Je kent het wel, hier is het een gelzakje met een aap erop. Ze mogen dan als het nodig zelf het hoofdpijn-ijs uit de vriezer pakken en op de au leggen! Helemaal geweldig vinden ze dat. Vaak is de au dan al over en ligt het zakje binnen 5 minuten weer op zijn plek! En vaak nemen ze genoegen met een kusje van mama hoor!
Leuk om te lezen wat iedereen doet!

Liefs, marieke

Ook Daniel maakt knallen waar je van opkijkt, en vaak is huilen niet aan de orde.
Een poosje terug zat hij klem met zijn duim.
Bij een oude orgelbank waarvan de bank een klep heeft waar je evt muziekboeken in kan leggen zat hij met zijn duim tussen de bank en de klep, een ander kindje van ongeveer 5 jaar ging er op zitten.
Het enige wat je hoorde was een zacht mama geroep... had liever gehad dat ie een keel opgezet had want had het nu niet gelijk door.
Zijn nagel van zijn teen is bijvoorbeeld blauw en zijn teen is dik, we weten niet hoe het gekomen is, want hij heeft niet gehuilt...

Troosten is hier dus erg makkelijk... als hij huilt een knuffel en hij is gelijk stil.
Snachts heeft hij wel met enige regelmaat dromen (denk ik) want dan huilt hij dus in zijn slaap.
We moeten eerst echt ons best doen om hem wakker te maken, door de lamp aan te doen en een natte washand in zijn gezichtje voor hij dan wakker word en getroost kan worden, anders blijft hij wel doorgaan.

Liefs marina

Terug
Bovenaan