troosten?

hoe troosten jullie je kleintje als hij/zij bijvoorbeeld gevallen is?
mijn schoonmoeder wou dat laatst met iets lekkers doen. en daar was ik het totaal niet mee eens.
en dan word ze boos op mij dat zij dat wel altijd deed en dat bij alicia ook zou moeten gebeuren.
maar ik vind een slokje water of thee drinken een veel beter troost middel dan iets lekkers

Ik troost ethan met veel knuffels en kusjes en als hij niet over zijn verdriet komt leg ik hem aan..

Maar geef nooit iets lekkers,of ander drinken ze gaan op een gegeven moment door hebben hoe dat werkt..

Een vriendin liet gaan kind ook altijd troost eten gevolg kind te zwaar en het kind doet zich zelf pijn om iets lekkers te krijgen

Hier ook alleen met knuffels en kusjes!
Eten en drinken is hier geen troostmiddel. Voor mij wel en dat is te zien. wil ik fedde niet aanleren. en vind het ook niet nodig.

Hier ook knuffels en kusjes. Na het troosten zeg ik meestal; dat dit pijn he/vervelend...maar nu is het klaar. Voor haar is het dan duidelijk.
( doe ik bij bijv. neussprayen ofzo wat ze vervelend vind, zo weet ze dat er niks meer vervelends komt).

Idd veel knuffels en kusjes om te troosten en idd zeggen oooh dat deed pijn he mama doet er een toverkusje op en dan doet het geen zeer meer.
En dan lacht tie vaak al weer en zo doe ik het nog steeds bij floortje ook werkt nog steeds.
Nooit een snoepje als troost middel vaak als alles achter de rug is wel wat drinken maar niet om te troosten ofzo.

Veel knuffels en kusjes en begrip tonen is hier voldoende. En inderdaad achteraf als de pijn en het drama voorbij zijn even een slokje drinken om van de schrik te bekomen. Toverkusjes doen inderdaad wonderen, Margo (bijna 8) wil toch ook altijd nog een kus op de plek waar het pijn doet. Gewoon omdat t zo vertrouwd voelt.......
En dan nog eens iets.....het is jouw dochter, dus jij bepaald hoe je het zelf doet.
Aan de andere kant: je schoonmoeder is natuurlijk wel oma, en oma's mogen natuurlijk ook wel een beetje verwennen in zo'n geval toch?

oma's mogen wel verwennen maar ze moeten zich toch ook wel aan jouw regels houden vind ik, verwennen moeten ze maar doen wanneer je er niet bij bent dan kun je er ook geen ruzie over krijgen, hahah.

maar idd troosten met een dikke kus en knuffel.

Terug
Bovenaan