Trots en ellendig tegelijk...mens is een raar wezen...

Hey meiden,

Vanmorgen met ons zoontje wezen kijken bij de peuterspeelzaal, nou ja kijken, eigenlijk heeft meneer de hele ochtend meegedraaid. Hij vond het helemaal super en deed leuk mee! Dus mama helemaal trots!

Er waren ook andere mama's met hun kindjes en tja dan praat je wat. Of het de eerste, tweede of derde is, nee de eerste, slik!

Momenteel zit ik in een dip. In augustus een curettage gehad (2de mk) en nu nog niet ongi. Normaal gesproken zou ik in augustus zijn bevallen of in maart uitgerekend zijn en nu...pfff, tranen lijken niet op te raken de laatste dagen.

Voor meneertje waren we een jaar verder, ik weet het dan mag ik nog niet klagen, maar dat vond ik al zwaar en nu zijn we in november weer een jaar verder. Ik ben het zo beu en het vertrouwen gewoon een beetje kwijt.

Ik ben zo trots als een pauw op ons mannetje, maar op de achtergrond knaagt het andere aan me. Ik wil verder, maar dat lukt zo niet.

Sorry, meiden wou het gewoon even kwijt en de tranen lopen inmiddels alweer...

Liefs Lientje

Laat je tranen alsjeblieft de vrije loop zeg!! En je weet zelf ook best dat dat mag hoop ik??? Natuurlijk is het moeilijk, en dat zullen die maanden of perioden of dagen of momenten nog lang zijn vrees ik... Ik snap denk ik een beetje wat je voelt: Mijn mama gevoel was accuut compleet toen ik ons derde kindje kreeg. Het voelde ook echt als niet compleet zonder de gewenste derde, en ik hoor dit wel vaker van vriendinnen ook die een tweede of derde willen maar waar het niet lukt, kan of wil om welke reden dan ook; Het gezin "voelt" nog niet compleet! Wij hopen gewoon met je mee hoor, en tot die tijd lekker huilen als het nodig is en hier van je afschrijven!

Maar wat leuk om ze zo te zien op de PSZ of niet? Ik had dat met Thomas ook op de inloopochtend. Hij keek even, zag een bak met auto's en speelde er op los, toen ze fruit gingen eten, pakte hij zelf een stoel bij en ging ertussen zitten in de kring! En Nu Ninaatje... Gaat natuurlijk altijd mee om Thomas weg te brengen en die vermaakt zich er ook best, zegt als ze binnenkomt hallo juf! En gaat ook ergens zitten spelen, en ze moet echt nog een jaartje wachten voor ze ook mag, hahahah!

Liefs, marieke

Hoi hoi,

Ik kan helaas niks zeggen waardoor je je beter voelt.
Schrijf hier lekker van je af, dat helpt ook zeker bij het verwerken van je verdriet.
En geniet zoveel mogelijk van je mannetje, een lach van je kind is als een zonnestraal in je huis zooo heerlijk.
Ik wens je heel veel sterkte en succes met verwerken van je verdriet en duim voor jullie voor leuk nieuws.....

Liefs Irene

Ach meid, het leven is soms ook ingewikkeld. Blij zijn met de mooie dingen die je hebt loopt soms zo door elkaar met al het verdriet dat er is.
Ik heb er de laatste tijd ook erg veel last van. De tranen zitten bij mij ook erg hoog. Mijn oudste dochter wordt zaterdag 4 jaar. Ze is dus al een paar keer op de basisschool gaan wennen. Ze gaat naar de basisschool waar mijn moeder (die in januari 5 jaar geleden overleden is) jaren als leerkracht gewerkt heeft. En ik weet zeker dat als ze nog geleefd had, dat ze dan heel trots zou zijn geweest en mee was gegaan. En dan lopen mijn gevoelens ook door elkaar. Ik ben heel trots op mijn grote kleine meid, die alweer 4 wordt, en het zo goed doet op de basisschool. Maar ook zo verdrietig dat mijn moeder er niet bij is.
Ik snap hoe lastig het is.
Ben je trouwens al op controle geweest na de curretage? Bij mij kwam mijn menstruatie ook maar niet op gang, toem maakte de gyn. een echo en bleek er een cyste in mijn baarmoeder te zitten. Helemaal niet gevaarlijk, maar daardoor kwam het niet op gang. Ik heb toen een maand de pil moeten slikken om een bloeding op te wekken, en daarna werd ik pas weer ongesteld. Ik zou de gyn. eens bellen om advies.
En dat jullie al bij de psz zijn geweest. Wat vroeg.
Met welke leeftijd starten ze bij jullie? Hier pas met 2 1/2. Dat duurt nog wel even.

Helaas weet ik uit ervaring hoe je je kunt voelen als je iets zo graag wil, ik heb ook twee keer een mk gehad .
Mijn advies is er veel over praten en gewoon lekker huilen als je dat nodig hebt, ik ben een echte jankerd dus maar het lucht wel op.

Geniet wel van je kereltje en heus het komt zeker goed ook voor jullie, sterkte.

Liefs

Ik weet niet wat ik tegen je moet zeggen maar weet wel dat je, je tranen de vrij loop moet laten hor, je moet wel je gevoel uiten anders word het van binnen alleen maar erger,

Veel sterkte toegewenst,
Liefs Marina

Meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties, dat doet me goed. Ik heb nu lekker vakantie en (het klinkt gek) maar ik ben gelukkig ongi geworden. Dit geeft me ook weer rust, mijn lijf laat me niet in de steek, maar pakt de draad weer op. Ik kan weer voor uit kijken!!!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan