Trotse moeder die haar verhaal even kwijt wil

<p>Hallo allemaal,</p><p>ik wil gewoon even als trotse moeder mijn verhaal kwijt.</p><p>Mike, mijn zoon woog bij zijn geboorte (5 weken te vroeg) 1818 gram en inmiddels is hij 8 weken en weegt hij 4kg! :)</p><p>Tot de echo van 20 weken verliep alles goed, mooie 20 weken echo gehad en onze kleine man zou goed groeien. Bij de 30 weken echo bleek hij een vorse groei achterstand te hebben. Met 33 weken overgedragen aan de gynaecoloog, omdat Mike niet meer wou groeien. In het ziekenhuis werd ons verteld dat als hij met 36 weken nog niet gegroeid zou zijn, hij beter buiten de baarmoeder verder kon groeien en dat ze hem dan zouden halen.</p><p>Met 35 weken begon ik op een zondagochtend te vloeien. Schrikken!! Ziekenhuis gebeld en we moesten komen. (We hadden nog geen eens een tas klaarstaan, paniek!). Ik werd opgenomen, omdat de bevalling begonnen zou zijn. Ik had overigens geen weeën. Ja, beetje kramp maar als je dat weeën moet noemen... Om 15:00uur werden de krampen erger en besloot de verpleegkundige (ben ik hem nog altijd dankbaar voor) een CTG te maken. Na een half uur daalde Mike zijn hartslag. Doodeng om te zien en te horen. Kippenvel nog op mijn armen. Je bent zo machteloos als je op de monitor de hartslag ziet dalen tot onder de 80 en als je de tonen in frequentie hoort afnemen. Gelukkig kwam hij weer bij. Helaas daalde de hartslag nogmaals en werd direct besloten om Mike te gaan halen doormiddel van een keizersnede. Pfoeh dat was behoorlijk heftig. Uiteindelijk verliep alles heel goed en werd Mike, al huilend, gehaald. Wat een opluchting. Na anderhalve week in het ziekenhuis mochten we lekker naar huis. </p><p>Mike moet tot 6 maanden elke dag Ferrofumaraat innemen. Ik ben zeer benieuwd naar lotgenoten. Wat is jullie ervaring met ferro? </p><p> </p>

Wat een kanjer heb je! Daar mag je zeker heel erg trots op zijn.

Mijn dochtertje is 11 jaar terug te vroeg geboren. Heftige tijd was dat. Nu net 8 weken geleden bevallen van mijn zoontje. Tussen die twee zitten nog 6 zwangerschappen die mis gingen. Dus de angst bij mijn zoontje was giga hoog. Zijn hartje viel tijdens de bevalling tot onder de 50. Gek werd ik. Huilen! Geroepen snij hem eruit nu leeft hij nog. Dus ik weet hoe jij je hebt gevoelt. Alles is wel goed gekomen. Maar die angst...pfff

Hoe gaat het verder met je zoontje? En met jou? Tis toch een rollercoaster waar je in terrecht komt

Hoi mama van Mike, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! 
Ik weet precies wat je doormaakt, wij hebben iets meer dan een jaar geleden hetzelfde meegemaakt, mijn zoontje kwam met 32 weken en tijdens de bevalling ging het mis waardoor hij met spoed werd gehaald. 
Het ijzerdrankje heb ik nachtmerries van gehad, bah bah! Helaas, maar alle prematuren moeten dit inmemen tot 6 mnd. Onze zoontje kreeg er krampjes van en ook obstipatie, terwijl hij volledig bv kreeg.
Ik had in die periode ook een enorm ijzertekort opgelopen door de bevalling en ik had ook veel last van de bijwerkingen van de ikzertabletten, naast obstipatie ontzettend veel maagpijn.
Wij hebben met de kinderarts overlegd en kregen voor onze zoon forlax, dat kreeg hij dan in een aparte fles van ons waardoor zijn obstipatie in ieder geval veel minder werd en we deden Sabsimplex in zijn voedingen (ik kolfde) zodat de krampjes ook iets minder belastend waren. Hij moest het ijzerdrankje drinken dus dat hebben we ook gedaan maar we hebben toen hij gecorrigeerd zo’n 4 a 5 weken was een paar dagen gepauzeerd io met zijn arts, het was toen echt teveel voor ons, zo sneu die krampjes. 
Hoe gaat het bij jullie? Heeft hij er last van? 

Hier ook een prematuur mama. De ferro was een ramp. Zoonlief had er totaal geen last van maar was (is) nogal een spuger en dat spul geeft vlekken die nergens meer uit gaan haha. 

Terug
Bovenaan