trotse moeder!!!!

ha meiden!!

t is hier idd erg stil!!

ik wou alleen ff kwijt dat ik de meest trotse moeder van de wereld ben op dit moment!

onze dochter is morgen n maand oud en heeft vandaag voor het eerst gelachen!!!!
zooooo schattig! ben helemaal verliefd en supertrots!

hoe ist verder met iedereen?

xx

hoi hoi

wat leuk, ja onze meid kan ook zo mooi lachen en ook al de tong uitsteken en hele ondeugende blikken geven, ook hele eigenwijze blikken hihihi
Alles gaat heel goed en is echt een leuke meid, ik ben ook apetrots

ik maak mij wel zorgen om haar drinken, ze drinkt over de hele dag wel genoeg maar vaak flesjes van 65ml, soms 35 dan weer 90, ze kan 100ml makkelijk aan hoor. ik heb al andere speen geprobeerd maar als ze niet wil laat ze gewoon alles ernaast lopen. het is dus echt wat zij zelf wil.
Ze is inmiddels 5,5 week en 4 kilo
als ik op cb een baby van 2 weken zo 100ml zie drinken ga ik toch twijfelen. cb zegt maakt niet uit, als ze totaal genoeg binnen krijgt en 15-20 min over flesjes doet is het goed. Maar ik kan niet elke dag tussen 6-10 keer voeden. er moet regelmaat komen maar ja voorlopig dus niet (ps nachts zit er 4/4,5 uur tussen en overdag vaak 2-4 uur)

hmm ik kan me voorstellen dat je je daarom zorgen maakt.
onze dochter krijgt elke 4 uren de fles,ze geeft dan zelf aan dat ze honger heeft. je kan de klok er op gelijk zetten.
fenna drinkt nu 140 ml per fles!!!! dat is dus heeel veel vergeleken bij die kleine meid van jullie haha!
fenna is vorige wk op het cb geweest, toen was ze precies 3 wkn en was ze 4 kilo.
snachts kan ze ong 7 a 8 uren doorslapen, af en toe komt ze nog s rond 3 uur, maar dat is echt uitzondering.
zo kunnen wij ook ff lekker doorslapen.

maar ik denk dat elke baby anders reageert op voeding... dat is met volwassenen ook al zo, de 1 eet zo 2 borden macaroni, terwijl iemand anders maar met moeite 1 bord leegkrijgt.
die kleintjes geven echt wel aan wat ze nodig hebben dus probeer je niet teveel zorgen te maken.

wat leuk he dat die kleintjes al zoveel gezichtsuitdrukkingen hebben en dat er nu al zoveel karakter in zit!

liefs

Morgen is Pien 2 weken oud. Ze drinkt nog heel onregelmatig, overdag zit er vaak maar 2 uur tussen de voedingen. Ik heb het idee dat de voeding niet zwaar genoeg is. Ze krijgt 100 ml en drinkt het niet altijd op. Morgen komt de wijkverpleegkundig langs en zal eens met haar bespreken voor een oplossing. 's Nachts zit er iets langer tussen gemiddeld 3 a 4 uur. Het is indd wel beter als er regelmaat komt in de flesjes, maar nu is dat nog vrij lastig.Qua gewicht zit ze heel goed, ze zat afgelopen vrijdag weer op haar geboortegewicht, bijna 9 pond.

Vorige week was het flink druk hier in huis, haar broer moest erg wennen leek het, flink lastig en heel veel aandacht vragen en tot slot flinke hoofdpijn, misselijk en spugen. Wij dachten dat het allemaal wennen was aan Pien. Totdat er zondag allemaal stipjes op zn lichaam verschenen....de waterpokken! Niets wennen en lastig zijn, hij was gewoon flink ziek van de waterpokken. Nu maar hopen dat de kleine ze ook niet krijgt. Hij heeft natuurlijk voordat hij ze had flink geknuffelt en gekust met zn zus. Op zich kunnen ze er niets aan doen als ze zou krijgen, tis alleen zo zielig als zo'n kleintje ze zou krijgen....

groetjes,

hoi ,
ik herken het helemaal.
me dochter is nu 4 weken en ook zij doet het met 100cc.dan komt ze om de 2 uur en dan is het opeens 80 cc.nu is ze ook elke 2 uur voor voeding.soms wil ze na een uur weer wat eten hebben.40 cc of 30cc.
nachten is het soms 4 a soms 5 uur lang dat ze slaapt.
ze is toch een kilo gegroeid.had een gewicht van 2700 gram en nu weegt ze 3770 gram.
het ritme dat komt nog wel.
wat je wel kan doen is overdag de gordijnen open laten.dat ze wennen aan licht en donker.
soms is ze zelfs smiddags hele middag aan het slapen en de avond komt ze elk uur wat te eten halen.
maar ja voor je het weet is die fase ook weer voorbij en krijgen ze papfles om 19.00 voor ze gaan slapen.
als er maar ritme is voor ik ga werken...hhahah
gr marjan

hoihoi

hier gaat ook alles redelijk goed.
aleiyah huilt ontzettend veel. tis echt een kroelbabay en wilt t liefst de hele dag op mn arm liggen. dat gaat gewoon niet. heb nog een dochter rondlopen, mn huishouden en tot slot van ramp zit mn arm in t verband.
ze is vanaf haar geboorte al een hongerlappie.
krijgt meer voeding dan dat ze eigenlijk mag.
incl de nacht 7 voedingen van 120cc
ze is vandaag precies 7 weken.
ritme zit er hier al wel goed in. elke dag een strak schema. ze weet precies waneer ze de nacht in gaat.

liefs, do

hoi hoi

ja het is zo mooi als ze gaan lachen,
demi lacht ook zo mooi met een grote lach en dan zie je haar tandvlees helemaal haha
maar je moeder hart smelt meteen weg.
word al gelukkig als ik eraan denk. :D
gr.

Hoi
hier druk aan genieten van de vele gezichtsuitdrukkingen van de kleine Mara
Ochtends begroet ze je met een brede lach, als ze de fles zat is slaat ze die weg, begint al te spelen in de wieg en box enz enz
dag en nacht ritme weet ze heel goed, ging vanzelf.
ik heb spenen geprobeerd en daar zat het hem, ze was haar fles ontgroeid, nu drinkt ze 90/95 ml per keer tenzij ze eigenwijs is. om de 3-4 uur en nachts kan er zelfs 5 uur tussen zitten maar dat is nog zelden. Ach ja het heeft ook wel wat.

ik kon eerst niet in haar ritme komen maar papa heeft geholpen dat ik afgelopen weekend heel veel kon bijslapen en zo fris weer beginnen. Nu had ik tenminste de energie om in haar ritme te komen en dat gaat heel goed nu :) tja bevalling was zwaar en toen ziek en toen alles alleen uitzoeken overdag en nachts pfff was ook wel even zwaar, was echt aan een slaapweekend toe.

Terug
Bovenaan