TROUW dilemma! of juist niet?

Dilemma of juist niet? Graag jullie mening of opvatting! Het hele verhaal:

De broer van mijn hubbie gaat op 30 mei trouwen. Echt geweldig en we hebben er echt zin in, zeker omdat ze schatten van mensen zijn! MAAR: mijn schoonfamilie woont 300 km verder weg en ik zit een beetje met Tessa.

We moeten dan donderdagavond al naar Friesland toe, het bruidspaar gaat s'ochtends foto's maken en willen ook foto's met de familie. Vanaf 11:00 worden we verwacht bij haar ouders. Dan zijn we  de hele ochtend al met Tessa in de weer,
Ze trouwen om 14:30 uur, precies in haar middagdut en aansluitend gaan we naar de plaats van het feest (40 km van het huis van mijn schoonouders, dus even een klein dutje doen is er niet bij). We blijven dan op de feestlokatie tot het feest is afgelopen (0:30 uur). Tessa kan dus de hele dag niet slapen en een oppas zo ver van huis is ook niet echt makkelijk te regelen (en wil niet dan ze bij 'vreemden' moet slapen!)
De feestlocatie is niet voorzien van een hotel dus daar slapen is er ook niet bij.
Daarbij komt ook nog eens dat mijn hubbie gevraagd is om de trouwauto te rijden en hij dus de hele dag op pad is met het bruidspaar en ik inmiddels 34 weken zwanger ben en dus de hele dag met een doodmoe kind sleep!

Heel verhaal, maar ik zat er aan te denken (in belang van Tessa) om haar niet mee te nemen naar de bruiloft en haar bij mijn ouders te laten logeren. Dan is ze dus niet bij de trouwerij aanwezig. Alleen het idee al werd niet echt in dank afgenomen, Tessa hoorde er ook bij! Vind het echt moeilijk!

Wat zouden jullie doen?

Lisenka   mv Tessa en 27 wkn en 4 dgn zwanger!

Hoi.

Wat een moeilijke situatie, mijn idee was ook laat haar lekker bij opa en oma. Ze heeft er nog niet veel aan. Het is alleen de schoonfamilie die het jammer vindt. Anders moet je daar eens vragen of hun nog ideetjes hebben om dit logistieke probleem op te lossen. Misschien zeggen ze wel meid dit en dat regelen we voor je.

Misschien is het een idee dat jullie samen ergens even een rust moment kunnen nemen. Want als jij al 34wk zwanger bent dan dan is het toch ook best zwaar en even samen 2 uurtjes van je voeten af misschien wel heel fijn.
Dan missen jullie samen wel 2 uurtjes maar zijn dan wel weer helemaal klaar voor de rest van de dag. En voor 's avonds, dat is lastig, sommige kids slapen prima op een lawaai locatie en hoef je weinig te doen. Anders misschien toch een oppas?

Succes, je moet gewoon doen wat JIJ het beste vindt en jammer dan voor de rest, denk aan je kind(jes) en jezelf.

Liefs Nanda

Hallo,

Ik kan me voorstellen dat dat een moeilijke keuze is want je meissie hoort er toch bij natuurlijk.
Ik woon jammer genoeg niet in Friesland anders had ze bij mij mogen komen slapen??

Je zou inderdaad kunnen vragen of ze daar een oplossing weten? Denk je niet dat ze nog in de wagen in slaap valt?

Als je er niet uit komt dan zou ik je meissie bij je schoonouders brengen! Hoe jammer mensen dat ook vinden. Als jij met je bolle buikkie en een huilend moe kind heel de dag rond moet lopen dan kan jij straks ook wel huilen denk ik.
Of je meissie moet heel goed tegen weinig slaap kunnen!!

Sterkte met je keuze, groetjes Fennie en Jente

Ik zou kiezen tussen twee mogelijkheden.
Of Tessa ophouden tot na het burgelijk huwelijk, dan samen gaan slapen (huis schoonouders, ander familie-lid of even een hotelletje/motelletje in. En dan gewoon kijken hoe het savonds gaat. Als ze moe genoeg wordt op het feest gaat ze vanzelf hangen en daarna kun je haar in de kinderwagen leggen.

Maar mijn voorkeur zou uitgaan van haar bij opa en oma te laten logeren.
Zo heeft Tessa haar normale ritme. Die dag kan ze zich later toch niet herinneren. En je schoonfamilie went er wel aan hoor. Denk je dat hun hele dag anders is omdat Tessa er niet bij is? Ik denk dat het voor jullie gekker is om haar niet bij je te hebben als voor hun.
En op die manier hebben jullie ook wat aan de dag. Je hoeft je alleen om jezelf te bekommeren (op dat moment ook erg belangrijk met een bolle buik). Je hoeft nite steeds te denken: "waar is Tessa, is ze moe?, moet ze wat eten/drinken, waar kan ik haar verschonen?"
Allemaal dingen die heus wel te doen zijn, maar wat een ontspanning als je die zorg niet bij je hebt, maar dat je gerust bent dat ze lekker op tijd in d'r bedje ligt.

Ik zou het wel weten (denk ik).
Mijn broer is ook pas getrouwd, toen heb ik Kian ook niet meegenomen. Heerlijk ontspannen. Ik kon lekker genieten, en hier en daar een beetje helpen, helemaal goed!

Liefs Nelleke

o ja, vergeet ik nog: Wat dacht je van de dag erna. Iedereen heeft een leuke dag gehad (..want tessa was er ook bij) maar jij bent gesloopt, en Tessa is niet te genieten en helemaal uit haar ritme omdat jullie zo met haar gezeuld hebben.
(misschien hoor, ik weet niet hoe Tessa op weinig slaap reageert).
De vraag is of je dat ervoor over hebt.
Liefs Nelleke

Hoi Lisenka,

Gezellig zeg, een bruiloft in de famillie!

Wat je dillema betreft: ik zou je adviseren om Tessa lekker thuis te laten bij je eigen vader en moeder. Het kindje is bekaf nog voordat de dag begint zeg, en jij met je dikke buik en je schoonouders hebben die dag ook wel wat anders te doen dan op jouw meisje letten....

Tuurlijk zullen ze het jammer vinden en natuurlijk hoort Tessa erbij, maar ze is wel nog heel klein en zo'n vol programma trekt ze gewoon nog niet lijkt me. En om nou de hele tijd met een oververmoeid kindje op sjouw te zijn..... je schoonfamilie zal toch best begrijpen dat dat voor niemand leuk is?

Wat wij gedaan hebben toen wij gingen trouwen: we hebben de schoonouders van de broer van mijn man uitgenodigd. Zij hebben toen de hele dag een beetje op de kids (toen 1, 3 en 5) gelet. De broer van mijn man was ook chauffeur en zo konden zij overal bij zijn, de kinderen ook en toch hoefden ze er niet de hele tijd op te letten (en kon de jongste tussendoor ook slapen in het huisje dat ze gehuurd hadden  met haar andere oma als oppas.  Wij trouwden in Z-Limburg en zijn broer met gezin woont in Almelo, ook ver van de lokatie vandaan  dus.  

Dus in jou geval: je aanstaande schoonbroer nodigt jouw ouders uit en die ontfermen zich over Tessa........... Misschien een optie?

Succes ermee en vooral een fijne dag gewenst (en doen waar je je goed bij voelt.... en niet vergeten dat je tegen die tijd ook nog hoogzwanger bent!)
Liefs
Susan

JA inderdaad, die van Susan ken ik ook. Een paar maanden geleden is mijn zusje ook getrouwd (wordt wat afgetrouwd hier in de familie). Toen heb ik Kian meegenomen, en m'n schoonouders waren er ook, en die hebben Kian om een uur of 8 mee naar huis genomen zodat ie naar bed kon. Maar ja, dat was vlak in de buurt. Weet niet of jouw zwager het zoo belangrijk vind dat Tessa erbij is dat ie jouw ouders uitnodigd met hotelovernachting erbij .... (zou leuk zijn, haha)
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan