trouwen of gereg. partnerschap

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Happy75 had laatst een discussie over of je wel of niet getrouwd was. Hier kwamen best wat reactie op. Ik ben zelf niet getrouwd en heb laatst aan mijn vriend gevraagd of hij een gereg. partnerschap wil met mij. Dat wilde hij wel en dus belde we naar de gemeente. Die vertelde dat we omdat we een kind hebben, beter konden gaan trouwen!
We hebben een koophuis en 1 kind en krijgen er nog 2, dus ik vind het belangrijk dat we wel iets op papier hebben. Alleen trouwen hebben we nu het geld niet voor, tenminste om echt een mooi feest te geven dan!
Weet iemand waarom het beter is om te trouwen met kinderen dan een gereg. partnerschap?
Groetjes Loes

Het enige verschil is dat je partner bij ger.partnerschap je kindje moet erkennen.Dat hoeft bij huwelijk niet. thats it.
Ook hij krijgt automatisch de gezag over jullie kind(eren) mits geboren binnen het ger.patnerschap.
Er is dus bijna geen verschil. Ook wij hebben niet het geld voor een trouwerij dus gaan wij maandag as het pertnerschap met elkaar aan.
Moesten wel eerst 2 weken in ondertrouw.

hoi

in sommige gemeente kan een aantal dag(en) gratis trouwen. je hoef alleen maar het boekje en de ondertrouw te betalen. en grote bruilof kan je altijd nog wel doen als je toch wel wil trouwen.

Terug
Bovenaan