Trouwen

Ik heb een vraag, ik ga deze zomer trouwen en nu zijn we er net achter gekomen dat ik zwanger ben en alles voor de bruiloft is al geregeld. Incl. trouwjurk. Ik vraag me af of er nog meer meiden zijn die dit hebben meegemaakt en me kunnen vertellen of het een groot probleem is. De trouwdag die nu gepland staat is eind de zomer en dan zou ik weleens hoog zwanger kunnen zijn... (hoeveel weken ik ben weet ik niet volgende week gaan we een echo laten maken) Dus ik vraag me af of we de datum nu moeten verschuiven naar eerder... Wie heeft er tips? (btw dit is mijn eerste zwangerschap)

Groetjes van An
 
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

En of dit een probleem is bij je voorgenomen huwelijk, hangt natuurlijk af van hoe groot je het probleem maakt.

De trouwjurk zal je afhankelijk van het model waarschijnlijk niet meer aankunnen.

Als je niet met dikke buik wil trouwen dan zou ik de datum naar voren halen. Of je moet regelen dat je een andere jurk draagt op die datum.

Succes met alles wat je nu moet gaan regelen.

Miep
 
hoi An!
Gefeliciteerd!
Zelf ben ik getrouwd toen ik precies 12 weken zwanger was. Helaas zal jouw buik wat dikker zijn tegen de zomer... Als ik jou was zou ik het verhaal uitleggen aan de bruidsjurken-winkel, en tegen die tijd een nieuwe uitzoeken. Natuurlijk kan je ook de datum veranderen maar als alles al geregeld is lijkt me dit de makkelijkste optie...
Succes!
Groetjes, Stephanie (34 weken)
 
He An!

Gefeliciteerd! Ik ga ook zwanger trouwen! Ik ben dan 31 weken. Wij zelf vinden het wel bijzonder: met z'n drietjes trouwen. Voor wat betreft de jurk... ga er maar van uit dat de jurk die je hebt uitgezocht je niet meer gaat passen tegen die tijd. Je zou je ook kunnen afvragen of het model geschikt is voor een dikke buik, maar er is heel veel mogelijk in de reguliere modellen. Hopelijk weet de winkel wel raad (zoals Stephanie schrijft).

Ik heb het zo opgelost dat mijn jurk wordt gemaakt door een ontwerpster (dus niet bij een winkel) die hem op het laatst afmaakt. En hoewel mijn buik met 24 weken nu helemaal nog niet zo dik is, zit het probleem hoger: het topje van het proefmodel kan al niet meer dicht (borsten zijn immens gegroeid...).

Nog een tip: Laat je aanstaande jullie baby wel alvast bij de gemeente erkennen (is zo gebeurd) ook al ben je van plan voor de geboorte te trouwen. Dan kan hij, als het eerder komt, wel zelf aangifte doen en krijgt het de achternaam die jullie willen (anders automatisch die van jou). En worst case scenario (lekker opbeurend, maar het is helaas wel eens gebeurd): mocht jouw aanstaande voor de geboorte overlijden en je bent nog niet getrouwd, dan is het kindje niet wettelijk zijn kind en dat kan problemen geven met erfrecht, pensioenopbouw etc. Daar moet je toch niet aan denken...

Maar ik wens jou een fijne zwangerschap en een fantastische trouwdag (wanneer dan ook!)
Hannah
 
Terug
Bovenaan