Trouwkleding en zwanger zijn

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen,

Wij hebben besloten dat we 15 december willen gaan trouwen.

dit is ca. 2 weken voor dat ik ben uitgeteld.

Nu willen we het heel klein houden een budget trouwerij zoals ze dat geloof ik noemen.

Maar we willen er wel iets speciaals van maken.

Ik wil niet echt een trouwjurk maar wel graag een mooi positiepak of jurk, ik het wit, licht rose of rood.

Wie van jullie trouwt er ook tijdens de zwangerschap (of is getrouwd tijdens de zwangerschap)?

En hebben jullie tips over de kleding?

Liefs
Anita

hoi hoi

ik hoor hier niet meer thuis maar vraag me af of het slim is om een trouwjurk of kleding te kopen want besef wel dat de baby ook eerder kan komen he

liefs mama van caithlyn 03-03-2008

Hoi Patricia,

Ja dat weet ik daatom wil ik ook geen trouwjurk.
Maar ik wil er wel speciaal uitzien die dag.
Daarom dacht ik ook aan iets van positiekleding.
Meestal pas je ook je eigen kleding niet meteen na je bevalling van daar.
Dat is ook de rede dat iets wil wat niet al te duur is.

liefs
Anita

oke haha nee idd kleren pas je vaak niet meteen of je moet geluk hebben hihi ik ben nu 8weken terug bevallen met een keizersnee maar lijk wel of ik weer net zwanger ben grrrr succes

groetjes

Mooie datum 15 december. Is alles wel mooi versierd. Wij wilden 3 jaar terug ook trouwen in december, en wel op 16 december. Toen we alles al geregeld hadden hebben kwamen we erachter dat ik zwanger was. Ik was in september uitgerekend.
Wij hebben besloten om alles te verzetten naar april. Binnen 3 maanden was alles geregeld en we konden trouwen. Ik ben gewoon met 4,5 maanden in een trouwjurk getrouwd. Het was een fantastische dag, mooi weer, ik voelde me goed (de rest van de zwangerschap niet) en we hadden een leuk feest.

Ook om practische redenen hebben we het eerder gedaan. Ik zag het niet zitten om met zo'n kleintje in die tijd te gaan lopen leuren op mijn eigen bruiloft. Hoe zou ik me voelen, hoe zou het met de kleine gaan????
Je hoeft niks te regelen voor de erkenning van de vader. Noem maar op.

De vrouw van mijn neef was ook hoog zwanger toen zij trouwden en die had gewoon een leuk zwangerschaps outfitje aan. Wel netjes, maar ook lekker luchtig voor het mooie weer die dag. En ze was in het zwart. Stond erg leuk... Die zijn in juni getrouwd.

Het is dus niet geheel verkeerd om als zwangere te gaan trouwen. Ik zal zeggen gefeliciteerd en geniet van alle voorbereidingen.

Claudia

Hoi Claudia,

Bedankt voor je bemoedigende woorden.
Op een trouwforum kreeg ik al allemaal reacties van zou je dat wel doen en dadelijk beval je eerder en heb je daar niet over nagedacht.
We hebben er juist goed over nagedacht!
Mijn vriend heeft de erkenning gisteren al gedaan (je kan de ongeboren vrucht, zoals ze dat dan noemen ook voor de geboorte al erkennen namelijk), mocht ik dan eerder bevallen dan is dat allemaal goed geregeld, en dit kost niets.
Wel moet je als je niet gaat trouwen via de rechtbak het ouderlijk gezag laten vastleggen en dat is best ingewikkeld.
Dus wij gaan lekker op 15 december trouwen en dan gaan we er een niet al te lange dag van maken en lekker genieten!

grt
Anita

Hoi,

Wij zijn in december 2005 getrouwd toen ik hoogzwanger was van de (nu nog) jongste.
Nou ben ik uberhaupt geen jurkentype en waarschijnlijk zou ik niet zwanger ook niet in een jurk getrouwd zijn.

Mijn man was wel 'gewoon' in pak en had daar een rood overhemd bij aan. En ik was ook in het zwart/rood. Ik had een zwarte pos.broek met een mooi zwart (pos) shirt en daarover een soort van bolero top in het rood met wat zwart er door.
Ik was echt wel de bruid en netjes, voelde me ook speciaal die dag! Onze oudste was ook in het zwart/rood dus we 'matchen' leuk bij elkaar.

Wij hadden ook de kerst nog voor de boeg en tja toen heb ik wel diezelfde kleding nog een keer aangedaan omdat ik geen andere nette kleding had waar ik nog in paste.

Na het trouwen zijn we nog lekker een midweekje met z'n 3'tjes weg gegaan. Geen huwelijksreis hoor haha, lekker weekje centerpars. Was toen 37 weken en de maxicosi was gewoon voor de zekerheid mee, maar uiteindelijk kwam onze knul netjes op afspraak met 40 weken.

Veel plezier met de voorpret en hopelijk blijft de beeb lekker zitten tot jullie getrouwd zijn.

groetjes,
Marije

Hoi Marije,

Dat is wel te hopen ja!

Klinkt erg leuk wat je aan had.
zou je een foto willen plaatsen?

grt
Anita

Terug
Bovenaan