TSH niet goed; weer een domper!

Hallo meiden,

Vandaag ons 2e bezoekje aan de gyneacoloog gebracht. De vorige keer werd ik door hem al verdacht van PCOS, maar ik moest nog te bloed prikken. Hij vertelde dat uit de bloeduitslagen niet echt heel duidelijk bleek dat ik PCOS heb, maar hij zei dat ik het wel heb. Dit omdat er 14 cysten op mijn eierstok zaten en ik onregelmatige cyclussen heb en ook was met de kijkoperatie te zien dat 1 eierstok wat vergroot is. Dus toen hij dit gezegd had dacht ik kom maar op met de Clomid.
Toen zei hij opeens maar je tsh (schildklierhormoon) is te hoog, dit kan ook een onregelmatige cyclus en allerlei andere klachten geven. Ik heb alleen soms hartkloppingen, ben niet afgevallen ofzo.
Nu moest ik eerst nog eens mijn schildklierfuncties laten prikken. En als nu blijkt dat die weer afwijkend zijn moet ik eerst naar de endocrinoloog. Dan moet eerst dit een poos behandeld worden voordat we met clomid kunnen beginnen. Hij zei dit duurt allemaal even....maar je bent allang geen 36.
Ik vond dit een kutopmerking! We moeten dus nog weer geduld hebben, heb 1 december een telefomische afspraak bij gyn staan voor uitslag. Waarom is mijn lichaam toch niet normaal?
Dit moest ik even kwijt!

Groetjes Berber

Hey Berber,

Ben vandaag ook voor de 2e keer naar de gyn geweest.
En bij mij was er ook iets niet goed met schildklier (weet niet meer precies wat...zal wel THS zijn)
En het LH gehalte was veel te hoog.
De rest van de uitslag had ze nog niet.
Dat van die schildklier kon toeval zijn en moest vandaag dus weer opnieuw bloed laten prikken dus over 3 weken (pas) krijg ik de uitslag van alle onderzoeken.
Dusseh wordt lekker afwachten voor ons.....

maareh 14 cystes??? das veeel!!
gaat dat vanzelf weg of niet??
Bij mij waren er nog geen actieve folikels te zien dus voorlopig geen eisprong hoewel ik op dag 24 zit....zucht...
Die schildklier, heeft dat verband met PCOS of staat dat er los van??

Dat gevoel van 'geen normaal lichaam ken ik wel'
Hoewel wij nog niet zolang bezig zijn hoor dus hoor eigenlijk niet op dit forum maar dacht reageer ff....
nou succes met afwachten!!

groetjes Bri

Hallo Berber,

Bij een verstoorde schildklierfunctie TSH is er een van. TSH is een heel erg belangelrijk hormoon, je kunt er bv heel erg sloom/hyper van worden. Heel veel afvallen/aankomen.
De ander schildklierhormonen zijn T3 en VT4 als TSH verhoogd/verlaagd is gaan ze deze ook bepalen, en met deze uitslagen  kan de endocrinoloog meestal met een pilletje je schildkleirfuctie weer  goed(normaal) krijgen ( mits het natuurlijk  met een pilletje op te lossen is, merk je dat na 12 weken pas( het duurt even)  en meerdere keren bloedprikken helaas).
 er zijn nog  ander onderzoeken maar eerst proberen ze  het bijna altijd zo  

ps wat een rot opmerking je bent nog geen 36 behhhhh

groetjes  Nanda

Hallo!

Helaas kan ik meepraten over een te hoog/ laag TSH of Vrij T4 gehalte.

Ik heb al jaren geleden last gekregen van mijns schildklier,   nu een jaar of 6 a 7 geleden in die tijd voelde ik me ook helemaal niet goed, was heel hyper, dacht wel 100 dingen tegelijk, had jeuk (vooral op mijn benen) tot aan mijn bot toe. Hartkloppingen, ik trilde heel er met mijn handen, ik kon geen kopje koffie van de keuken naar de kamer brengen zo trilde ik, ik had het altijd koud ik kon niet slapen, viel snel af enz enz.  

Ik weet niet of je meer van onderstaande klachten hebt, maar dan kan je er vanuit gaan dat je schildklier te snel werkt

Hartkloppingen (tachycardie)
Gewichtsverlies ondanks toegenomen eetlust
Vermoeidheid
Kortademigheid bij inspanning
Snelle, regelmatige polsslag
Struma (vergrote schildklier)
Last van warmte (overmatig transpireren), voorkeur voor koude
Warme, vochtige handen
Trillende handen/ vingers
Zenuwachtig, nervositeit, gejaagdheid
Bewegingsonrust
Spierzwakte (krachtsverlies in spieren)
Spaarzame menstruatie
Darmklachten, diarree/ vaker ontlasting
Geheugenzwakte
Instabiliteit, geïrriteerdheid, angst, andere psychische klachten
Boezem fibrilleren, onregelmatige, snelle hartslag (fladderen)
Oogklachten
Retractie (terugtrekking) bovenooglid
Toen bleek ook dat mijn schildklier ernstig te snel werktte.   Daarna heel veel controles maar mijn schildklierwaardes bleven te hoog.   Daarna hebben ze een jaar lang mijn schildklierfuncties stilgelegt met Strumazol en moest ik Thyrax (schildklier hormoon) slikken om zo te kunnen functioneren. Helaas ook dat hielp niet, toen ik daarmee stopte werd alles weer even erg.

Een poos daarna ben ik bestraald met radioactieve jodium (De slok) dan branden ze een deel van je schildklier weg, en ik moest me dan na ongeveer 3 maanden beter gaan voelen. Ik voelde me al na een week helemaal te wow. Maar helaas betekende dat dat mijn schildklier door zou slaan naar een te langzaamwerkende. Dit omdat ze mij teveel jodium hebben toegedient. ( ik heb nu de ziekte van Graves)

Ik mocht toch een jaar absoluut niet zwanger raken (de wens was er toen zeker al wel)   en ik moet nu de rest van mijn leven thyrax blijven slikken. Ook ben ik zo'n 25 kilo zwaarder geworden (en ik was al niet een van de slankste)

maar ik voel me nu al weer jaren redelijk goed. Ben nog wel vaak moe en soms kan ik even helemaal niets meer als ik teveel heb gedaan. Maar mijn waardes blijven stabiel en dat is het belangrijkste!

Ik ben van mening dat dit de rede is dat ik niet zwanger raak, maar zowel de internist als de gynaecoloog zegt met een goed ingestelde schildklier ( dus zonder of met Thyrax) dan is het mogelijk zwanger te raken.

Hopelijk loopt het bij jou allemaal niet zo problematisch als bij mij, maar ik wil je wel zeggen. Als je schildklier niet goed werkt, werkt je hele lichaam niet goed.

Helaas gaat er inderdaad een lange tijd overheen voor deze misschien weer wel goed werkt. en heb je straks misschien ook wel medicijnen nodig.   maar er is zeker wat aan te doen.

Misschien heb je wat aan deze links

http://www.schildklier.nl

http://www.schildklier.net

http://schildklier.pagina.nl

http://www.spreekuurthuis.nl

Ik probeer je niet bang te maken of iets dergelijks, maar ik weet als geen ander dat dit wel iets is om goed in de gaten te houden en het is gewoon heel belangrijk mocht je last hebben van je schilklier dat je er heel snel bij bent!

Succes en sterkte met alles, en hoop dat er niet al te veel uitkomt en je zo weer helemaal goed bent ingesteld!

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties ik heb er veel aan gehad.
Het vreemde is dat ik eigenlijk helemaal geen klachten had, ik heb wel last van hartkloppingen maar heb daar tot nog toe nooit iets achter gezocht.
Bri, wat toevallig dat jij ook voor de 2e keer bij de gyn bent geweest en ws ook iets met de schildklier hebt. Spannend het wachten op alle uitslagen! Je vroeg of de PCOS en de TSH nog een verband met elkaar heen, nou dit is niet het geval. Het zijn 2 verschillende problemen alleen hebben ze wel beide tot gevolg dat ik lange onregelmatige cyclussen heb. Ik weet niet precies of de cysten met hormoongebruik echt helemaal weg gaan, geen idee. Nou ik hoop dat het bij jullie verder allemaal mee zal vallen.
Enne Cynthia, wat heb jij wat mee gemaakt zeg! Ik hoop inderdaad dat het bij mij wat mee zal vallen. Ik ben ook doodsbang dat ik straks heel dik wordt! Heb de sites die je had gemaild gelijk bezocht, bedankt!
Ik hoop dat we allemaal snel in de 'blijde'zijn

Groetjes Berber

Hee Berber wat een verhaal zeg. Weeeeeeeeer wachten en daar heb je natuuuuurlijk de balen van. Maargoed het is toch ook goed dat ze verder kijken dan hun neus lang is lijkt mij. Het einddoel is een gezonde zwangerschap en daar gaan ze voor. Ik hoop dat het allemaal meevalt en niet vreselijk lang gaat duren!

Sterkte meis!

lfs inge

hoi berber

Wat een toestand schildklieren heten wat mij betreft niet voor niks klieren want dat zijn  het echt. Bij mij is het net andersom hij werkt weinig heeeeel weinig helaas.
Met hormonen (tirax) houden we hem aan de gang tenminste dat is de bedoeling.
Maar door de hormonen van de eerste icsi behandeling ging hij weer flink in werking naar beneden heeeeel moe dikke tranen snel boos in combinatie met de hormonen voor de isci was het niet echt gezellig  bij ons thuis.
Het heeft een poos geduurd voor hij weer op gang was.... Maar er is ook goed nieuws want we zijn bezig met de tweede   behandeling en die klier kliert nu niet met wat meer tirax doet hij nu normaal...... Hoewel ik altijd wel snel moe wordt en dat zal zo blijven als ik te veel doe en weer eens te enthousiast van alles verzin dan wordt ik van zelf terug gevloten. Ik hoop dat het voor jullie een kleine afwijking is die met medicijnen snel op te lossen is..... Ik heb ook nog een site tip

www.hypomaarniethappy.nl

liefs rozemarijn  

Hallo,

Jeetje wat zijn er toch veel meiden met een "klierende" schildklier! Weet nu in ieder geval dat ik niet de enige ben. Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden!
Ik hoop echt dat het meevalt en dat we niet zo lang hoeven te wachten. Eerst donderdag maar even afwachten, dan hoor ik meer van de gyn.

Liefs Berber

ps: Rozamarijn hoop dat de icsi succesvol zal zijn, toi toi toi!

Terug
Bovenaan