Tuigje triptrap

Bedoel je de babyset? De oude variant is een houten beugel met leertje tussen de benen, de nieuwe variant is geheel van kunststof. Deze houdt je kindje gewoon veilig in de stoel en is dus erg belangrijk in het begin (ivm onderuit glijden en er dan dus af afvallen.
Het tuigje om de schouders is voor later, als ze dus uit de stoel willen klimmen. Zelf hebben we deze nooit gebruikt. Deze periode was maar even. Als hij ging vervelen, dan zetten we hem op de grond met de boodschap, "zo, jij hebt dus genoeg gegeten", dikke tranen en daar hield hij dus snel mee op. Later ging hij het doen als hij dus echt genoeg had gegeten en haalden we hem eruit en ging hij lekker spelen

Wij hebben ook een universeel tuigje van een paar euro. In tegenstelling tot hierboven gebben wij hem wel lang gebruikt. Onze zoon klom te pas en onpas uit de stoel (ook toen hij het eigenlijk nog niet kon). 

Ik bedoel wel echt het tuigje/ harnas. Je hebt er een die alleen om de armen zit en eentje die ook tussen de benen door loopt. Die laatste hebben wij dus wat bijna onmogelijk icm de babyset want daar zit idd al dat plastik ding tussen de benen. Dus of ik doe iets verkeerd of in dit geval moeten we de andere hebben. Die ik dan maar als universele ga halen want dit was ngoal veel weggegooid geld dus ?

Idd gewoon een universele kopen, dat werkt prima. Een tuigje wat ook tussen de benen door loopt is helemaal niet nodig.

Wij hebben een universele van Prenatal geloof ik. Bij de oudste amper gebruikt, ze klom er gewoon nóóit uit. De jongste is nu 19.5 maand en we gebruiken m altijd. Ze klimt er binnen 2 seconden uit als ze niet vast zit, ze is 100x ondernemender dan dr zus ;)

Ja stom, ik wist dus niet dat er twee soorten tuigje waren van Stokke zelf, denk je het goed te doen door te kopen wat erbij hoort, zit je dan met nutteloze spul ? Dus ga ook maar kijken voor Prenatalmerk dan. Ons kereltje is erg beweeglijk en ondernemend maar klimt er met zijn 7 maanden nog niet uit. Alleen maakt hij af en toe hele wilde bewegingen van voor naar achteren in zijn stoel, geen idee waarom ? Maar ik dacht met tuigje lukt dit misschien niet meer zo goed of denk je dat dat geen verschil maakt? Dan bespaar ik me dat geld haha

Een tuigje is toch wel handig.. binnenkort komt hij waarschijnlijk wél in die klimase. En zo'n simpele kost echt maar max €10, dus het geld is het niet ;)

Als je m goed strak kan aantrekken, kunnen ze zichzelf idd ook niet meer zo naar voren en achteren gooien. Al is het soms juist ook wel weer handig dat ze zichzelf naar voren kunnen werken om iets van tafel te pakken. Als het tuigje strak zit, kunnen ze nooit ergens bij en hangen ze zo in dat tuigje haha

Terug
Bovenaan