tuitbeker, gewone beker, fles???

A

Anoniem

Guest
lastig hoor. vera drinkt al een paar maand uit een beker met een zachte tuit (difrax)
Nu heb ik ook van de difrax een harde tuit met een groot gat, dit om de overgang naar een gewone beker kleiner te maken.
Ook heb ik antilek bekers, maar daar wil madam niet uit drinken.
De melk drinkt ze nog uit de fles.

Hoe doen jullie dit?

groetjes Daan

Hoi hoi,

wij laten Dylano uit een Nuby beker drinken. Das met een rietje, en dat gaat hem goed af!
Zijn yoghurt krijg hij uit een normale beker en op heb bellen blazen na  gaat het nu weer harstikke goed!
We hebben laatst een Difrax beker gekocht met een inham erin zeg maar. Das makkelijker om uit te drinken.
Een tuitbeker heeft hij nooit wat gevonden trouwens.

Liefs Debby.

Marissa drinkt nog steeds alles uit de fles. Alleen 's avonds krijgt ze een paar slokjes water na het tandenpoetsen uit een gewone beker. Maar Marissa is natuurlijk ook nog wel klein (7.5 maand) Ik wil binnenkort wel de tuitbeker met zachte tuit van Avent gaan proberen voor haar Roosvicee, eens kijken wat ze daar van vindt.

Ik vind dat ook erg lastig. Eva heeft nooit uit een tuitbeker gedronken Welke we ook probeerde, ze weigerde ze allemaal. Die heeft altijd een flesje gehad. Ineens was dat niet goed genoeg meer en dronk ze van de ene op de andere dag uit een beker (wel nog met een rietje in het begin). Maar ze was toen wel al 1,5 ofzo.
Nu wil ik met bas geen herhaling van die geschiedenis. Ik probeer hem nu dus al uit een tuitbeker te laten drinken, maar hij vindt het helemaal niks. Het gaat hem gewoon te snel allemaal. Een gewone beker is ook geen optie, want meneertje wil nergens bij geholpen worden.
Ook Bas drinkt dus vooral uit de fles. Uit ervaring weet ik nu wel dat Eva er niets aan over heeft gehouden. Ik zorg er wel voor dat drinken op vaste momenten gebeurd. Ze lopen dus niet de hele dag met een fles rond (dat is héél slecht voor de tanden). Ook voor de spraak heeft het voor Eva geen gevolgen gehad (dat hoor je ook nog wel eens). Ik vind het vooral heel belangrijk dat ze voldoende drinken. Zeker op dagen als deze. En als dat dan uit een flesje is. So Be It.

Groetjes, Karin

Hoi Daan,

Ik vind het ook heel lastig. Ik was laatst bij het CB en daar zeiden ze dat Sven vanaf nu moest beginnen met drinken uit een beker.
Ik probeer het nu vaak als hij in bad zit maar hij verslikt zich veel te vaak.
Ik had een tuitbeker gekocht van Difrax maar daar doet hij helemaal niets mee.
Sven drinkt dus ook nog alles uit een fles. Nu heeft hij nog steeds geen tandjes dus dat scheelt.
Het is ook heel lastig om iets anders aan te bieden aangezien Sven nog steeds niets zelf eet of drinkt. Dat snapt hij niet. Als ik hem bijv. een korstje brood geeft, begint hij er mee te zwaaien en doen. Maar eten, ho maar!
Ik ga het gewoon over een paar weken nog eens proberen met een beker of tuitbeker.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi,

Stijn drinkt al vanaf dat hij zes maanden was uit een gewone beker. Hij kan ook uit een antilekbeker drinken. Die heb ik gekocht voor als we weg gaan zodat hij tussendoor een slokje kan drinken, maar Stijn drinkt het meeste als we een gewone beker gebruiken. Natuurijk niet tot de rand gevuld. Maar melk, karnemelk (vind hij niet lekker meer na drie slokken), smoothie, thee en water drinkt hij er wel uit.

groetjes van marloes

Hoi,

Lorena is ruim 11 maanden en drinkt ook nog niet uit een (tuit) beker. Ze krijgt het gewoon niet voor elkaar. Ik heb al verschillende bekers van verschillende merken geprobeerd, maar niets helpt.
Ze begrijpt maar niet hoe ze iets uit de bekers kan krijgen. Soms lukt het haar per ongeluk, daar schrikt ze zo van dat ze zich verslikt en meteen de beker weggooit. En ik als moeder maar stug volhouden, maar ze drinkt dan gewoon niets! Dan maar op bepaalde tijden een flesje met diksap of water, zodat ze niet de hele tijd met een fles zit. Uit een gewone beker drinken lukt ook nog niet, ze zet haar 2 ondertanden erin en laat alles zo uit de beker lopen en drinken ho maar. Ik hoop dat het vanzelf wel goed komt, ieder kind kan straks wel op een andere manier drinken.

Groetjes Petra

Thijn bijna 10 mnd drinkt vanaf 8 mnd al uit een gewone beker, ook niet tot de rand gevuld.
Hij drinkt heel keurig kleine slokjes en zonder te morsen of te verslikken.
Wel vinden wij zelf dat hij het rustigst wordt van drinken uit een fles.

Kan me voorstellen dat het lastig is, er is zoveel keus voor die kleintjes.
Blijven proberen denk ik dan maar.

Succes

Terug
Bovenaan