tuitbeker of fles

goedemrogen ik had een vraagje

ik heb geprobeerd om naomi uit een tuitbeker te laten drinken maar dit pikt ze niet ze wil alleen maar een fles

hoe kan ik haar dit leren want ze snapt niet hoe ze eruit moet drinken iemand mss een paar tips

alvast bedankt   hahah.

groetjes melanie mv naomi

Hoi,

Ik heb hem gewoon een tijdje aangeboden en opeens snapte ze het. Misschien helpt het om eens te proberen met een rietje, dit snapte ze ook vrij snel. Deed het voor en Tess deed het gewoon na.

Succes, hier hebben we al heel lang geen fles meer.

Groetjes Nanda

Kian krijgt savonds nog een fles voor het slapen gaan. Verder drinkt ie uit een tuitbeker. Hij snapte er eerst ook niks van. Tot ik zelf ook ging proberen te drinken uit dat ding. Geen wonder! Je moet je een ongeluk zuigen om er wat uit te krijgen! Toen heb ik de Mepal tuitbeker gekocht (blokker) en vanaf de 1e keer drinkt ie eruit alsof ie nooit anders heeft gedaan. Ik geef geen garanties hoor, dus denk wel na voor dat je ieder merk gaat kopen.
Je zou ook eerst een tuitbeker met een zachte tuit kunnen kopen (soort speen-tuit). Dan went je kindje eerst aan de vorm en geef je daarna een harde versie.

Dat rietje snapt ie niks van. Heb al op verschillende manieren geprobeerd, maar helaas. Nog ff geduld denk ik.

Liefs Nelleke

Wij hadden een tuitbeker van difrax, maar die deksel is zo hard dat hij er niet uit drinkt. Toen de nubby gekocht met een zachte tuit en hij dronk.
Je kunt ook de tuit overslaan en uit een gewone beker leren drinken, dat heeft ze zo door en dan ben je gelijk van de tuiten af.

Succes

Ondanks het lekken heb ik altijd Aventflessen en bekers gehad.
Van de fles over op een beker met zachte tuit, toen een harde tuit en nu een bidon. Julian drinkt ook net zo makkelijk met een rietje of gewoon uit een beker. Dat laatste hebben we geoefend met een difrax oefenbeker, eentje met uitsparing voor de neus.
Ze moeten het even doorhebben dat je  uit een  tuit ook kunt drinken, gewoon blijven aanbieden en eventueel voordoen.

Succes!
Ellen mv Julian

hoi hoi

Enzo drinkt gewoon uit een beker (uiteraard met onze hulp) en uit een beker met rietje erin. We hebben m geleerd met een rietje te drinken omdat hij ook flesverslaafd was. We hebben m onwijs geprezen elke keer als hij uit een rietje dronk en op een gegeven moment heb ik 's morgens zijn melk in de beker met rietje gedaan en warempel.... hij pikte het en dronk daaruit! Dus ik heb gelijk de flessen weggegooid.
Uit een rietje drinken schijnt ook heel erg goed te zijn voor de motoriek van de mond.
Uit een tuitbeker wil hij niks, dus daarom leek dit me een ideale oplossing tot hij zelf kan drinken uit een glas/ beker. Maar daar is nij nog iets te onhandig in...

veel succes,

di silva

Ik vraag me af......
Stef wil nu ineens niet meer uit een tuitbeker drinken. Dit kopn hij wel al, maar hebben we laten verslonzen omdat de fles zo makkelijk is.... Maar, zou het echt zoveel beter zijn om hem uit een rietje te laten drinken?? Ik bedoel, is de fles echt slecht?? Want hij is wel erg gehecht aan zijn flesje namelijk...

Wie weet het??
Liefs Annet

Linde heeft haar sapje nooit uit een flesje gedronken, maar uit een beker met een rietje en dat ging meteen prima.
Het flesje is hier alleen voor de melk en ik vind dat zelf ook nog wel heel gezellig, samen op de bank, flesje melk dinken.
'S avonds bij het eten krijgt ze een tuitbeker met melk en dat gaat ook prima, ze houd 'm alleen niet schuin genoeg maar zodra wij dat doen laat mevrouw de beker meteen los, hoezo een prinsesje!!!
Volgens mij is een flesje ook niet echt slecht, zolang ze er maar niet de hele dag aan "sabbelen".

groetjes Daniëlle.

Terug
Bovenaan