tuitbeker vs gewone beker

A

Anoniem

Guest
Lukas wil de tuitbeker maar niet snappen. Hij drinkt er wel uit maar vergeet door te slikken dus bij zijn volgende 'zuig' spuwt hij alles weer uit.

Ik dacht dus 'Laat ik de gewone beker maar eens proberen'   en dat gaat erg goed. Hij morst er in elk geval een stuk minder mee dan een tuitbeker.

Ook uit een rietje drinken gaat redelijk goed.

Hoe is dat bij jullie? En hebben jullie nog tips om het uit een gewone beker nog iets meer te bevorderen?

Annemieke

Hier geen tuitbeker, snapt ze ook niks van en het kost haar heel veel kracht om goed te drinken. Een rietjebeker is favoriet en we laten haar ook wel "knoeien" met een open beker (oefenbeker van Difrax).   Meestal drinkt ze gewoon water dus dat plakt niet zo in haar haar als het misgaat! Vooral als ze echt dorst heeft dat gaat het drinken uit een beker best al goed, maar meestal houden wij de beker nog vast.

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hey, wij hebben nooit een tuitbeker gehad. Bij een borstvoedingsavond raden ze het heel sterk af! Dus hebben we dat ook nooit gekocht. Ons Isa morst veel harder als ik ze te drinken geef, als ze het zelf doet gaat het veel beter en morst ze bijna niet. Misschien eens proberen!

X Tasha

Heej!

Hier geen tuitbeker, vooral gewone beker of de fles, want de rietjesbeker wil ie niet echt snappen (of hij doet alsof hihi)

Groetjes Jenneke mv Ivar

Hier drinken we al een hele tijd uit een rietje, en een gewone beker.Laats heb ik bij de Hema een anti lekbeker gekocht, dat wiltie dus echt niet. Ligt nu mooi in het gebruik in niet kastje Zou wel makkelijk zijn voor onderweg.   Flesjes ga ik nu niet meer aan beginnen, Thijs krijgt nog steeds 3 keer per dag borstvoeding. Groetjes Wendy

He, wat leuk, ik zie hierboven de mama van nog een kindje dat Isa heet!

Maarre, onze Isa heeft nooit uit de tuitbeker gedronken. Bewust niet aangeboden omdat ik overal verneem en lees dat dit niet echt goed is voor de mondmotoriek. Isa drinkt uit de rietjesbekers van Nuby en Prenatal. Gaat prima en zo leert ze dat ze de beker niet achterover moet houden (zoals ze bij de flesjes gewend zijn). Als ze dit wel doet komt er niets uit het rietje. Dan doet ze dat hopelijk binnenkort met een gewone beker ook niet!

Ik hoorde gister op de crèche een mama die haar dochtertje in bad met een gewone beker laat oefenen. IDEE!

Grtz. Poppetje71 mv Isa (14 mnd)

Tijs drinkt "noodgedwongen" uit een gewone "lekkende" tuitbeker. Anti-lekbeker en rietjesbeker wil ie niet. Tijs is niet zo'n grote drinker. Uit de tuitbeker krijgt hij sap en water. Omdat Tijs niet zo'n grote drinker is en het drinken uit een tuitbeker goed gaat doe ik dat. 's middags krijgt hij bij zijn boterham melk uit een gewone beker en dat gaat gelukkig steeds beter. Geef ik hem geen drinken uit een tuitbeker, dan krijgt hij simpelweg niet voldoende vocht binnen op een dag. Maar als het drinken uit de gewone beker straks goed gaat, dan krijgt hij alles uit de gewone beker.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan