tuitbeker

Hallo allemaal,

Onze zoon is inmiddels alweer 13 maanden oud. Ik wil hem leren uit een tuitbeker te drinken. Helaas is dat tot op heden nog niet gelukt. Meestal drinkt hij 40cc op (dan vindt hij de beker nog erg interessant) en daarna weigert hij de tuitbeker. De rest geef ik dan in een fles.

Hoe deden jullie dat? Tevens weigert onze zoon alle soorten dranken, behalve melk. Dat is het enige wat hij wil drinken. Ik heb ook wel thee met melk gedaan, maar ook daar trapt hij maar even in.

Wie o wie kan mij helpen? Of moet ik gewoon geduld hebben?

Sas
 
Misschien heel gemeen, maar wij gaven alleen de tuitbeker en niet meer de fles. In het begin weigerde ze dus de tuitbeker, maar de volgende dag koos ze al eieren voor haar geld. Uiteraard letten wij erop dat ze wel voldoende vocht (ook uit fruit en dergelijke) binnenkreeg. Maar ga je toch nog de fles geven, dan accepteren ze de tuitbeker niet, dat is mijn ervaring.
Succes!
 
Hier ook een tuit weigeraar.
Maar ze had ook erg veel last van dat het zo veel in 1x was wat er uit kwam.

Ik heb hem gewoon aangeboden iedere keer en opeens pakte ze hem wel.
Wat ook helpt is een gewone beker dat gaat nu ook aardig ze is nu 15 maanden.

En merk wel dat als ze tanden krijgt ze geen tuit wil dan krijgt ze de fles.

Groetjes
 
Hoi,

Onze zoon is 7 maand en die drinkt uit een gewone beker...
De tuit wil hij niet hebben en nu dus maar een gewone beker en dat gaat heel goed. Als er handvaten aanzitten dan kan hij ook aardig goed helpen. Binnenkort mag hij het helemaal alleen proberen met wat yoghurt in de beker.
 
Terug
Bovenaan