tuitbeker

hoi hoi mijn dochter is nu ruim 7 maanden en mocht van het cb beginnen nu probren met een tuitbeker   maar gaat al aardig ik gebruik dan wel die van avent die met een witte en groene tuit erg makeelijk is ook gelijk een antilek
 
Hallo Dani        
Van avent heb je speciale tuitbekers met een zachte tuit voor kinderen vanaf 3 maanden.
Waneer je kindje goed kan zitten kan je het ook leren drinken uit een gewone beker en de tuitbeker overslaan.
Is ook beter voor de tandjes.
Groeten Marieke mv Rick en Joost
 
Hallo,

Ik ben vorige week naar het CB geweest met Ruben (bijna 8 mnd) en daar had ik dezelfde vraag over de tuitbeker. Ze vertelde mij dat het sterk werd afgeraden om een tuitbeker te gebruiken, dit ivm de mondmotoriek. Doordat een tuitbeker dezelfde "zuigtechniek" vraagt als een fles, wordt de mond niet goed ontwikkeld en kunnen ze later heel onduidelijk gaan praten of gaan slissen oid. Mij werd geadviseerd om tussendemiddag de fles te vervangen door een gewone beker. Hij hoefde ook geen melk meer bij zijn boterham, maar mocht ook yoghurt hebben. (ze hebben op die leeftijd nog 400 ml melk nodig, 200 smorgen en 200 savonds) Dit is ook wat dikker, dus leert het drinken ook makkelijker.
Nu moet ik wel toegeven dat het nog niet echt vlekkeloos verloopt hoor. Hij lust de yoghurt wel, maar het drinken gaat niet echt goed, hij  krijgt niet echt  veel binnen.  Maar de aanhouder wint!!!! Elke dag een paar slokjes uit de beker en de rest met een lepeltje, zo probeer ik het wat op te bouwen.
Ik ben dus niet van plan om een tuitbeker te gaan gebruiken, zodra het lukt met de yoghurt ga ik ook de papfles smorgens geven met een lepeltje. De laatste fles savonds moest ik gaan afbouwen als Ruben tandjes zou krijgen, ivm zuigflescaries  (ik hoop dat dat nog heel lang duurt, want een flesje geven is toch wel heel erg gezellig, ik zal het zeker gaan missen!!!!!)
Zo, is wel een lang verhaal geworden he, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Daniella
 
Hallo,
Nog een tip om een beker te leren drinken is elke dag een paar keer een beetje water in de beker doen en dat laten drinken.
Geeft niet zo'n geknoei en droogt zo weer.
Ook kan je bij prenatal plastic slabben kopen met een opvangbakje, echt ideaal ook als ze zelf willen leren eten dan ligt niet alles wat van de lepel afvalt op de grond maar in het bakje.
Onze zoon vind het prima en eet gewoon het gevallen eten uit de slab op.
Groeten Marieke mv Rick 2jr en Joost 12wk
 
Terug
Bovenaan