Tuitbeker

Dag medemoeders,

Wanneer zijn jullie begonnen met een tuitbeker? En wat mag hier allemaal in? Zag namelijk in de winkel dat in de meeste bekers geen warme dingen mogen. Betekent dit dat jullie alleen een sapje uit de tuitbeker geven en alle melk gewoon uit de fles?

Annemiek
Moeder van Thijs 23-05-2005
 
hoi hoi mijn dochter rosalie is nu 9 maanden en ik ben begonnen met haar een tuitbeker te geven ik gebruik die van avent daar kan je ook warme melk ingeven   of sapjes
 
Mijn zoontje krijgt vanaf het moment dat hij fruit en groente mocht een beetje water aangeboden in een tuitbeker. Vanaf zes maanden dus. Beetje helpen is wel nodig natuurlijk. Maar ik wil duidelijk onderscheid maken tussen melk en drinken. Hij krijgt afgekolfde bv in een flesje als ik werk.
Hij krijgt overigens uitsluitend water. Maar ik neem aan dat je er wel dranken in kan doen die een beetje warm zijn. Geen loeihete thee maar als het een beetje afgekoeld is zie ik niet in waarom je er geen warme drank in zou kunnen doen.

groet,
Jinny
 
Dag Leanarosa,

Keek toevallig vandaag even naar de drinkbeker van Avent met harde drinktuit voor 6 maanden. Daar staat op dat er geen warme drank en koolzuurhoudende drank in mag. Heb jij een andere beker van Avent?

Annemiek
 
hallo,

Mijn zoontje is nu 8 maanden en drinkt al uit een gewoon bekertje, dit op advies van consultatiebureau. Hij doet dit erg goed en krijgt alleen z'n laatste voeding uit een flesje.

groetjes ilona
 
hoi hoi ik heb deze tuitbekers al sinds de geboorte van mijn oudste in 2002 alleen nieuwe dopen gekochten en tuit eerste die witte en nu die groente
ik gebruik de fles van de normaale flesvoeding en daarop schroef ik de handvaten en dop erop toen was dat volgens het cb geen probleem
 
Ha Leanrosa,

Dat is slim en waarschijnlijk ook een stuk goedkoper! Gewoon de normale fles (en daar mag natuurlijk warme drank in) en dan alleen handvat en tuit kopen. Bedankt.

Annemiek
 
hoi hoi,

Mijn dochter wilde niks weten van de tuitbeker.
Ik bood hem telkens aan maar zonder succes..
Nu is ze 16 mnd oud en ineens sinds 3 dagen drinkt ze uit de tuit.
Ik heb ook een aventbeker maar nog met zachte tuit..
Als ze er aan toe zijn gaan ze er vanzelf uit drinken..

groetjes simone
 
Terug
Bovenaan