tuitbeker

Even een vraagje. Ik kreeg van de kinderarts te horen dat het goed was om mijn fochtertje van bijna 4,5 maand uit een tuitbeker te laten drinken. Ze snapt er echter niets van. We zijn nu een paar dagen aan het oefenen en ze vindt de beker wel interessant. Echter voornamelijk om er mee te gooien. Maar van het drinken snapt ze niets. Hoe hebben jullie dat gedaan en hoe lang duurde het voor ze het echt snapten.
 
Hoi,

Mijn zoon snapte het pas met 11 maanden hoor, en dat schijnt ook wel normaal te zijn.
Dit geldt overigens voor de anti-lek bekers, misschien dat een bekertje zonder anti-lek ventiel makkelijker is.

Groetjes,
Line
 
Hoi hoi,

Ik heb toen Enzo 5 maanden was het geprobeerd, zo'n tuitbeker. Was interessant om mee te spelen verder niets. Vandaag weer geprobeerd (nu 6.5 maand)hij had het door!!Gewoon af en toe eens proberen en dan merk je het vanzelf.

Succes Celie
 
Hoi,

ik heb zo'n anti-lek ding van de tupperware. Mijn zoontje dronk er voor het eerst aan toen hij 5,5 maand was. Ik hield zelf de beker vast. Hij had het eigenlijk meteen door. Vasthouden kon hij zelf nog niet goed, dat begint nu pas te komen.
Succes ermee

groetjes Annemarie
 
Waarom zal je een kindje uit een tuitbeker laten drinken, een gewone beker werkt ook. Je moet dan alleen de beker wel zelf vast houden. Kinderen van 9 maand kan je zelfstandig uit een gewone beker leren drinken. Mijn dochter dronk met 5.5 maand water uit een normale beker en voor haar eerste verjaardag dronk ze zelf. Ze heeft nooit een tuitbeker gehad. Hierdoor kon ze overal drinken krijgen, zonder dat ik mij druk hoefde te maken over de juiste beker. Kost even tijd maar je hebt hier veel plezier van.
 
Ik vind 4,5 maand wel vroeg; ze meoten al zoveel leren.
Overigens laat ik Ynze, nu 7 maanden, geregeld uit een gewone plastic beker drinken. Is nog wel een geklieder, maar het gaat wel. En verder krijgt hij nog gewoon flessen, naast het eten dat hij met een lepeltje eet.
Ze leren het vanzelf. En ik ben het met de laatste schrijfster eens dat een tuitbeker niet perse nodig is.

Zelf wil ik Ynze in ieder geval leren dat er eet en drink momenten zijn en dat er voor de rest niet gezeuld wordt met antilekbekers. Dat geklieder en het hele dag eten en drinken wil ik niet hebben. Dat doen wij toch ook niet. Maar dat zegt neits over het gebruik van tuitbekers.

groejtes
greet
 
Terug
Bovenaan