Tuitbeker

Hallo moeders,

Ik heb een zoontje van 13 maanden. Hij drinkt zelfstandig uit een Aventbeker met een speen. Nu probeer ik hem tevergeefs uit een tuitbeker te laten drinken. Ook Avent, maar dan het witte tuitje.  
Hij  bijt er alleen op en ziet het meer als een speeltje.  Als ik die beker als eerste aanbied 's morgens voor het eten dan is het brullen geblazen. Ik denk dan; als hij die speen nog niet heeft gezien, dan drinkt hij vanzelf wel want hij heeft toch dorst? Zal wel met koppigheid te maken hebben?    
Hebben jullie tips voor het leren drinken uit een tuitbeker en/of  adviezen voor een soort beker?

Bedankt voor jullie reacties.

Karin    

Ik heb 1 tip en dat is blijven proberen. Mijn oudste hebben we ook te lang uit een zuigfles laten drinken en die vertikte het ook om een tuitbeker te gebruiken. Ik gaf hem gewoon niks anders en na lang meuten pakte hij hem dan toch... Het duurde zeker een paar weken hoor, maar daarna was het helemaal over..

Mijn dochter (13 mnd)  wil ook niet drinken uit de avent, ook niet uit andere anti-lekbekers trouwens, alleen die van Nuby ging redelijk.
Ik heb echter een goedkope anti-lekbeker gekocht van kruidvat of Hema (weet het niet meer), daar het anti-leksysteem uitgehaald en haar dat laten drinken. Dan hoeft ze niet te zuigen, er komt gewoon drinken uit, dit gaat (met een heleboel geknoei) wel goed.

succes

Hoi,

de groene tuitjes van avent hebben een antilekdingetje van silliconen dat je er heel makkelijk af kan halen. Als je kindje dan gewend is aan het drinken uit het tuitje kan je heel gemakkelijk het silliconen dingetje er weer op doen.

Groetjes van Marloes

Hi Karin,

Het advies wat wij kregen bij   het consultatiebureau is om eerst altijd je kindje een paar slokjes te geven uit een normale beker zonder iets voordat je evt een tuitbeker zou geven om zo te leren drinken en ook voor de spraakontwikkeling is dat beter. Mijn dochter wilde dat ook graag en daarna gaven we haar de tuitbeker om uit te drinken. Ze is nu ruim 8 maanden en snapt het nu redelijk maar kan het zelf nog steeds niet, eruit drinken. Ik hou de beker voor haar beet en doe het tuitje in haar mond en ze heeft nu door dat ze eruit kan zuigen om te drinken. Ze speelde er ook veel mee in het begin, maar langzaamaan komt het begrip. Misschien kun je het bekertje (het tuitje) in je zoons mondje doen om te laten ontdekken of ie er achter komt?

Terug
Bovenaan