Tuitbeker

Mijn zoon van 7,5 maand drinkt nog stteds alles uit de fles, dus ook diksap, water, the etc. etc. Ik wil beginnen met een tuitbeker. Ik weet dat ik een beetje te laat ben ,maar het was meestal door luiheid en gemak. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Of gaat dit vanzelf? Vanaf wanneer zijn jullie ermee begonen? Ik wil er alles over weten. Alvast bedankt.

Desi mv Duncan
 
Je bent er helemaal niet laat mee hoor, want mijn zoon is nu 9,5 maand en drinkt nog alles uit de fles. Hij wil helemaal geen tuitbekertje!!
De tuitbekerfase kan je ook gewoon overslaan en dan gelijk beginnen met drinken uit een bekertje. Ik ga dat denk ik gewoon doen, want het is toch niet de bedoeling dat je kind steeds de beschikking heeft over drinken, maar alleen op bepaalde momenten.
Succes!
 
Ik vind ook niet dat je er laat mee bent. Mijn zoontje is bijna een jaar. Vanaf 6 maanden hebben we met de beker gespeeld en af en toe een slokje gedronken. Nu pas drinkt hij echt zelf uit de beker.
 
wij zijn meteen met de diksap al begonnen om uit een tuitbeker (avant) te laten drinken,en dat ging meteen al goed,ze was toen 4maanden,ze was vlot maar ook echt een drinker,ze hield hem toen ook al meteen zelf vast,maar elk kind is anders.
ik zou het gewoon proberen.succes
 
Hoi,
wij zijn ook met 7 maanden begonnen het was een ramp. En nu met 9 maanden lukt het haar nog niet. Heb nu de tuit van avent met een zachte tuit. Maar ook als ze daar aan zuigt komt er zo veel uit dat ze zich vreselijk verslikt en begint te hoesten, boeren en tranende ogen. Dan word ze boos en gooit de beker weg.
Ze drinkt dan gerust de hele dag niet. Dus hier nog een flesje en af en toe een paar slokjes uit een gewone beker.

Groetjes joyce
 
Hoi,

Ik was met de 9 maanden begonnen met de tuitbeker en het lukte ook niet en ineens van de een op de andere dag deed hij het wel. Dus gewoon af en toe eens proberen het gaat vanzlef maar je kunt ze toch niet dwingen.

Succes
 
Hoi!

Wij zijn met 7 maanden gelijk begonnen met uit een bekertje te drinken (dus zonder tuit). Onze dochter is nu 10 maanden en drinkt zonder te morsen uit een gewone beker. Als het 'drink-tijd' is, drinkt ze haar beker bijna in 1 x op. Ik vind dit fijner dan dat ze een hele dag met een tuitbekertje rondloopt en af en toe een slokje neemt. Het was bij ons gewoon een questie van aanleren en nu weet ze niet beter. (Bij oma krijgt ze soms wel eens een tuitbekertje in haar handen gedrukt, omdat oma dat zo schattig vindt staan, maar ze weet niet wat ze er mee moet..)

 
Wij zijn met 8 maanden begonnen met hem ons zoontje gewoon uit de beker te laten drinken, hij wilde niet uit een tuit beker drinken. In het begin was het wat geknoei, maar hij heeft het hartstikke goed onder de knie nu. Maar tussen door (gemakzucht) geef ik hem nog steeds wel diksap of water uit een flesje, dat kan hij namelijk zelf. Ik begrepen dat uit een beker laten drinken ook beter zou zijn voor de spraakontwikkeling!

Groetjes Birgit
 
Terug
Bovenaan