Tuitbeker

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Finn is nu bijna 13 maanden maar hij wil zijn sap alleen maar uit een flesje drinken, een tuitbeker vindt meneer teveel moeite
Maar dit schijnt toch niet goed te zijn voor zijn tandjes?
Ik heb al diverse bekers in huis, maar hij vindt denk ik dat je er hard aan moet zuigen voordat er wat uitkomt en dan is een flesje toch een stuk makkelijker?

En die van jullie?

Groetjes

Ha Mirjam,

Bij ons was een tuitbeker ook niks waard.
Ik heb toen een rietjesbeker van Nuby geprobeerd. En dat gaat echt hartstikke goed. Bovendien is deze ook niet slecht voor de tanden, doordat het drinken achterin de keel komt.

Wilmi

Toen ik begon met het aanbieden van de tuitbeker vond onze dochter dat harde ding in dr mond maar niets, toen heb ik van Nuby de tuitbeker met zachte tuit gekocht en die vond ze prima, langhzaamaan is ze toen ook zonder probleem overgegaan op een 'normale' tuitbeker!
We gebruiken ze nog wel allebei. Onze dochter vindt nu uit n glas drinken veel interessanter en zodra wij wat drinken wil zij dus ook! Dit gaat nu ook prima dus ik denk dat je gewoon nog even verder moet blijven uitproberen wat hij fijn vindt.... Misschien wil hij wel meteen over naar uit een glas drinken!
As hij echt blijft weigeren zou ik het even een tijdje laten en over een maand weer proberen, misschien is hij er gewoon nog niet aan toe!

Liefs L81

Hallo,

Ik heb voor mijn zoontje een tuitbeker gekocht. Aangezien het tegenwoordig allemaal antilekbekers zijn heb ik het antilek gedeelte uit de beker gehaald zodat het drinken eigenlijk heel makkelijk gaat en niet teveel zuigkracht kost.

Groetjes,
Avery

Ik herken het helemaal! Alhoewel ik mijn zoontje een tuitbeker al veel eerder had aangeboden, zo rond de 7 maanden. Toen ging het eigenlijk zonder al te veel problemen, maar hij speelde er teveel mee waardoor hij er kleddernat van werd. Dus ben ik verder gegaan met normale spenen. Nu "weigert" hij ook uit een tuitbeker te drinken. Maar als ik denk dat hij veel dorst heeft, probeer ik het toch te geven, maar dan wel met zachte speen en jawel.... gisteren dronk hij er toch van. Gewoon volhouden dus. Als hij echt dorst heeft, drinkt hij er wel uit, denk ik. En of het slecht is als ze wat langer uit de fles drinken, betwijfel ik, hoor!

Suc6.

hoi hoi

nou hier wil ze ook niet uit een tuitbeker drinken. heb onderhand al 8 verschillende maar geen van die drinkt ze uit.
nu wil ze ook geen sap uit een fles hebben, denk dat ze alleen vind dat melk in een fles hoort.
we geven haar nu drinken uit een gewone beker en dat gaat goed.
linsey is sowieso een hele slechte drinker, dus ben allang blij als ze een halve beker drinken drinkt.

groetjes danielle

oh wat herkenbaar,

Ben inmiddels hellemaal fan van de antilek beker van difrax daar zit een ventiel in de je op langzaam en snel kan zetten werkt echt super

succer ermee hoop dat je wat aan mijn tip hebt

Sabine

Ook hier eentje die niet uit een tuitbeker wil/kan drinken. Wij hebben besloten dat stadium over te slaan.
Meneer krijgt drinken uit een beker. Eerst met rietjes erin (gewone rietjes) en nu krijgt hij steeds meer ook zonder rietje te drinken uit een beker. Dat gaat echt goed. Wij houden de beker natuurlijk vast, maar hij drinkt   inmiddels diverse slokken achter elkaar zonder te morsen. Hij is nu bijna 14 maander en ik moet zeggen dat ik hier heel blij mee ben.
De fles wordt alleen nog gebruikt voor nachtelijke taferelen (met warm water dan), of een fles melk 's morgens vroeg (lees 6.00 uur of zo).

Liesje

Terug
Bovenaan