Tuitbeker

Ik heb even een vraagje:
Er wordt overal geadviseerd om kinderen zo snel mogelijk uit een tuitbeker drinken te geven (na een half jaar/ 7 maanden) en dan bij 9 maanden uit een gewone beker drinken.
Maaruh...Jesse snapt er dus helemaal niets van of hij wil het gewoon niet uit een tuitbeker maar gewoon lekker uit zijn fles. Hij heeft een paar keer een paar slokken gedronken en nu wil hij het echt niet hoor! Hij drinkt geen druppel uit de tuitbeker. En zijn flesje is in no time leeg.
Komt dit vanzelf wel of hoe doen jullie dit? Of hoe hebben jullie dit gedaan met bijv. een vorig kindje?
Ik maak me er heus niet druk om hoor. Als hij het niet wil, dan niet. Maar ik vraag me gewoon af hoe dat bij jullie gaat.

Groetjes

Ja, ik vraag me af wie dat bedacht heeft.
Mijn dochter (6 mnd) snapt er ook niks van hoor. Ze drinkt zowieso alleen melk, iets anders uit een fles drinkt ze pertinent niet! Soms krijgt ze wat thee uit mijn beker, dat giet ik dan beetje bij beetje erin, maar dan moet je erna ook meteen verschonen want alles is drijfnat ! Een tuitbeker oid moet ze ook niet.
Mijn andere dochter was ruim 1 toen ze uit een tuitbeker zelf dronk, en uit een gewone beker was ze denk ik pas 2. Kreeg ik ook commentaar op, dat dat te laat was. Zal misschien wel, maar telkens dat dweilen of verschonen schiet ook niet op!
Las laatst wel een handige tip, in bad oefenen (als ze goed kunnen zitten) dan een bekertje of tuitbeker geven, dan is het niet zo'n gekledder!
Uiteindelijk komt het echt wel goed, ik ken geen enkele volwassene die niet uit een beker kan drinken !

Ik had juist begrepen dat een tuitbeker ook niet goed was ivm het zuigen dat net zo werkt als een fles. En dat als ze  er aan toe zijn  en begrijpen wat een beker is je ze dan langzaam kan laten wennen aan een gewone beker. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd begrepen hebben.Zifjon ( 7 maanden)  krijgt nu af en toe ook drinken uit een gewone beker en ik hou dan met mijn andere hand een doekje onder zijn kind, dat werkt goed en hij hoeft niet meteen verschoont te worden. Maar het blijft lastig zeker omdat Zifjon nog niet helemaal zelf kan zitten. Ik ben er ook mee gestopt en wacht tot dat hij helemaal zelf zit en geduldig genoeg is om het verder uit te proberen.

gr van Mariska

Hoi,

Ik geef heeeeeel af en toe een beetje thee uit mijn beker en dat lukt redelijk. Maar ja Myrthe is 5 maanden dus die heeft alleen de fles.
Je hebt ook van die bekers met rietjes erin, misschien een handige tussenstap? Dan zuigen ze er ook aan, maar is toch weer anders dan de fles en ze hoeven niet perse de fles of beker omhoog te houden als ze willen drinken

o.a. bij prenatal te koop.

Liefs Reneke

Hoi

Nick drinkt zijn roosvisee uit een avent lek beker , ik heb nog geen een beker gevonden die echt antie lek is.
Een paar dagen gaat het goed maar als je hem uit elkaar haalt om goed schoon te maken lekker ze weer.
Zijn zus heeft tot haar 3 en half uit een antie maar meer LEK beker gedronken en ik heb me nu voorgenomen zo snel mogelijk als Nick kan zitten een gewone beker te gaan geven.

Bij zijn zus dacht ik ook ook dat drinken uit een gewoon glas niet ging lukken maar nu lukt het prima hoor dus daar geen zorgen over maken.

Groetjes M.L

Hoi,

Ook wij hadden bij Yordi geprobeerd om hem uit een tuitbeker te laten drinken, maar meneer vond er mee schudden en de inhoud dan heen en weer zien gaan leuker dan het drinken zelf. En als hij het al in de mond stopt, ging hij er alleen maar op kauwen.
Ik heb toen het bovenste van de tuitbeker eraf gehaald, zodat ik alleen de beker nog had en kwam er zo dus achter dat hij wel uit een gewone beker wil drinken.
Dus sindsdien krijgt hij drinken uit een gewone beker. Ik moet het dan wel doen en je hebt er wel even werk mee, maar ja zo drinkt hij wel.
Het cb was natuurlijk helemaal tevreden, want de kinderarts die zei dat ze dan ook graag wouden zien. Yordi wil het toevallig zelf zo, als hij het anders had gewild, had ik dat ook prima gevonden.

Liefs marielle

Hallo,

mijn oudste was een maand of 9 voordat hij uit een tuitbeker kon drinken, maar voordat hij dat zelf kon was hij een maand of 13. Uit een gewone beker drinken kon hij echt niet en gaf alleen maar veel zooi. Een maand of 3 geleden (toen was hij 20 maanden) probeerde we een gewone beker en ja meneer kon uit een gewone beker drinken. Nu krijgt hij drinken uit een gewone beker bij eetmomenten, anders krijgt hij nog een antilek anders kan ik constant achter hem aan dweilen.
Mijn ervaring overigens met de antilekbekers is overigens slecht! Ze lekken bijna allemaal, de enige die dat niet doet is die van Friso. Ik had er bij mijn oudste 1 in zo'n babypakket en ik heb er later nog 3 bijbesteld (€8,00 totaal) via de site van Friso.

Groetjes Danielle

Hoi!

Ook mijn oudste drinkt alleen tijdens de eet momenten uit een gewone beker. En verders heeft hij een anti-lek. En deze is ook ECHT ANTI-lek. Wij hebben de bekers van bambino. Dat is een merk, alleen verkrijgbaar bij kruidvat.

Ik kon geen plaatje vinden zonder de friso erbij. Maar hierboven staat er 1, je hebt ze ook zonder oortjes en in verschillende kleuren.
Zo gauw uit me hoofd wit groen en blauw...
Onze jongste drinkt nog steeds alleen uit een fles. Ze is met alles erg langzaam en ook dit vind ze wel best.

liefs, Larissa

Terug
Bovenaan