Tummy time baby 11 weken

Wanneer is het beste moment om je baby op de buik te laten spelen? Vóór de voeding? (heeft ze honger) Of een uur erna? (heeft ze alweer slaap). In de box of op de grond? Tips voor fijn speelkleed voor op de grond?
Ik ben benieuwd naar positieve ervaringen. #oudersvannu

Ja dat vond ik ook beetje lastig. Maar als ik zie dat mijn dochter (ook 11 weken) het naar haar zin heeft en op me schoot zit te kletsen en lachen, dan leg ik haar op der buik op een speelkleed op de grond en ga er lekker bij zitten/liggen om aan te moedigen. Ze vind het erg leuk als ze der hoofd omhoog doet en mij dan ziet, zo heeft ze er veel plezier in. Als ze het vervelend vind en gaat huilen dan stop ik. 
Ik heb gewoon bij prenatal een boxkleed gekocht en die leg ik op de grond omdat we geen box hebben. 

Ik doe het altijd een uur na zijn voeding. Ik heb een playgym en daar zitten allemaal leuke patronen op voor als je kindje op zijn buik ligt. En als je kindje op zijn rug draait kan hij naar de speeltjes grijpen. Ik leg er wel een boxkleed onder anders wordt het te koud op de vloer. Mijn zoontje vind het heerlijk!

Gewoon alle momentjes proberen te pakken. En dat is soms heel lastig inderdaad als ze ongeveer een uur na de voeding moe wordt en erna slaapt tot aan de volgende. Ik deed het meestal even op het aankleedkussen bij het verschonen voor de voeding. En verder als hij vrolijk was, en dan er zelf lekker naast gaan liggen en contact te maken. Hij is nu 4 maanden en vaak genoeg wakker en vrolijk om het meer te doen. 
Succes ermee! 

Terug
Bovenaan