Tummy time

Dochtertje 8 weken oud. Begonnen met tummytime bij 4,5 week na de eerste cb bezoek. Is het erg dat me dochtertje haar hoofd nog niet helemaal zelf kan “dragen”? Ze kan wel 2 a 3 seconde wanneer we haar op haar speelmatje leggen of op de borst. Lees dat bij sommige baby’s met paar weken al kan. ?

Dat komt inderdaad vanzelf wel. Voor mijn zoontje komt de kinderfysio aan huis ivm een voorkeurshouding (overigens weg nu) en vond vooral ook op zijn buik liggen heel moeilijk. Een tip van de fysio was om een opgerold handdoekje onder de armpjes te leggen voor wat extra ondersteuning. En eventueel een hand op de billetjes voor wat tegendruk.

Mijn dochter kon vrij direct haar hoofdje ophouden. Maar tummy time was evengoed moeilijk tot een maand of 4/5 hoor. Dat soort mijlpalen komen in hun eigen tijd. Als je kindje er klaar voor is. In die lijstjes op internet lees je meer het "vanaf" moment ipv gemiddelde. En er zullen altijd snelle kindjes en langzamere kindjes zijn. Het is allemaal helemaal niet erg. En het consultatiebureau waarschuwt vanzelf als het toch echt wel tijd is, en dan kun je een fysio bezoeken. Maar zover is het nog lang niet.

Terug
Bovenaan