Tummytime

<p style="text-align: left;"><span style="color: #1a130f; font-family: book; font-size: 18px; white-space: pre-wrap; background-color: #f0f3f9;">Het is niet dat mijn zoontje het niet kan, nee hij kan het heel goed en is inmiddels bijna zes maanden maar hij vind het verschrikkelijk. Dan bedoel ik ook echt dat hij het niet leuk vind op zijn buik, hooguit vijf minuten en dan wilt hij niet meer en gaat eerst gewoon liggen en daarna vervolgens te krijsen. Ook kan hij als hij wilt omdraaien maar dit vertikt hij gewoon. Het is een heel eigenwijs mannetje met een hele eigen wil en doet alleen iets als hij het wilt en anders niet ? prima maar ik denk dan je kan toch omdraaien inplaats van gaan huilen als je het zo verschrikkelijk vind op je buik? hij kan ook heel makkelijk van rug naar buik maar dat doet hij al helemaal niet en ik denk dus omdat hij het zo verschrikkelijk vind, maar ik vraag me dan af waarom? Ik heb het op verschillende manieren gestimuleerd, met geluidjes met spelletjes, voor de spiegel, op mijn buik, hem nadoen etc. Maar zodra hij op zijn rug ligt of ik laat hem zitten dan is hij weer vrolijk. Dan ga ik me toch een beetje zorgen maken, gaat hij nooit op zijn buik liggen leuk vinden? Gaat hij dan okk niet tijgeren of kruipen? Of nog ooit omdraaien omdat hij het vertikt, terwijl ik het hem wel een paar keer heb zien doen... Het is een drukke spartelend mannetje maar die echt dingen vertikt als hij het niet leuk vind, wat begrijpelijk is natuurlijk maar waardoor ik me soms wel zorgen maak, komt het nog? Moet ik het gewoon laten? Of zijn er andere manieren om het te stimuleren dat hij het wel leuk gaat vinden. Ik zeg weleens hij is gewoon lui en eigenwijs ? ook helemaal prima. Maar heeft iemand tips, adviezen? </span></p>

Lastig...
Mijn zoontje vind het helemaal geweldig. Die rolt meteen op zijn buik als je hem neerlegd en zo ligt hij dan ook wel een half uur om zich heen te kijken.
Maar misschien is hij een keer geschrokken van iets terwijl hij op zijn buik lag?
--
Want wij hebben een hond en die vind de speelkleed van onze zoontje ook wel leuk. En als we dan onze zoontje op de speelkleed leggen gaat hij huilen, omdat onze hond dan helemaal druk word van die speeltjes en geluidjes. En dat vind onze zoontje een beetje eng.
--
Tis ook zielig om hem te laten liggen huilen, maarja als hij zelf prima kan omdraaien naar zijn rug, dan misschien maar gewoon even laten liggen? En dan hem zelf maar laten omrollen als hij geen zin meer heeft op zijn buik.

Voorlopig geen zorgen maken!
komt echt vanzelf. Elk kindje ontwikkeld op eigen manier. Die knop kan ineens om gaan. 
Ik zou het zeker blijven proberen om hem op zijn buik te leggen, maar je niet afdwingen. Een beetje frustratie kan geen kwaad, maar ik zou hem niet overstuur laten worden.
mijn zoontje vond het tot een maand of 5-6 ook niks. Kindjes met een relatief groot hoofd en kindjes die wat zwaarder zijn hebben het er moeilijker mee. 
Nu hij kan tijgeren doet hij niks anders meer. Ik kan hem niet eens meer op de rug leggen want hij wil alleen maar op de buik :)
wat hier hielp om het toch te stimuleren:
zelf plat op je buik tegenover hem gaan liggen en je opdrukken. Mijn zoontje vond dat zo leuk en ging steeds mee doen.
ik heb ook regelmatig het voedingskussen of een opgerolde handdoek onder zijn oksels gelegd. Dat maakte het iets lichter.
nog een optie: ga met hem zwemmen en doe veel oefeningen met zijn rug naar boven. Onder water trainen is veel lichter.

Er is hier een stuk over geschreven op ouders van nu. Misschien zitten er nog tips bij die je nog kunt gebruiken.
 https://www.oudersvannu.nl/commercieel/buik-liggen-stimuleren/

Wij hadden in de 5/6 maanden ook moeite met ons zoontje op de buik hij wou het niet na 5 min huilen en krijzen tot dat hij weer op de rug lag wat tie ook zelf kon maar niet deed. Ben gewoon eigenlijk blijven oefenen met rollen en af en toe op de buik en dan even boos zijn mag best maar echt super hard huilen draaide ik hem om. Nu is die 7 maanden en hij vind het helemaal geweldig opeens zomaar geen idee hij kan achter uit schuiven nu en rollen en beetje tijgeren. Zal gewoon lekker blijven oefenen al ligt hij maar 2 min op de buik hij leert er al genoeg van. 

Terug
Bovenaan