tummytub of badje?

Hallo,

weten jullie al of jullie een tummytub of een badje gaan gebruiken?

Ik had steeds gewoon een badje in mijn hoofd, maar kreeg van een collega zulke goede ervaringen te horen over een tummytub. Ik dacht dat ze daar maar heel kort in konden en dat je daarna toch weer over moest naar een badje. maar volgens haar is dit dus niet zo.

Bijkomend probleem is dat onze badkamer te klein is om daar het badje in te zetten, er is echt geen ruimte. dus dan moet ik met een zwaar badje heen en weer lopen naar de babykamer. Dan lijkt mij een tummytub weer gemakkelijker en deze zou je dan toch ook op de commode kunnen zetten om het kindje te baden?

Wat zijn jullie ervaringen en/of ideeen?

Esther
 
Hoi Esther, volgens mij heeft je collega dat niet helemaal goed met dat niet over hoeven naar een badje. Je kunt je kindje maar tot een aantal weken in tubbytub doen. Daarna zul je toch over moeten naar badje. Kindje groeit natuurlijk ook gewoon door en word dan te groot voor tummytub.
En het ene kindje vind het heerlijk terwijl de ander er niks aan vind.
Zou voor jezelf gaan uitpuzzelen wat je zelf graag wilt en over dat je geen ruimte hebt voor badje in badkamer--- Gewoon badje opzetten in kinderkamer en met emmers water gaan sjouwen, kunt beter 10 keer heen en weer lopen dan 1 keer met superzwaar badje. Mijn zus deed het ook altijd zo en werkte hartstikke goed. Ben zelf ook van plan om zo te gaan doen, heeft wel wat om je kindje op eigen kamertje in bad te doen. Succes en hopelijk heb je er wat aan. Groetjes Esther (Heb toevallig zelfde naam ha ha)
 
Ik doe de kleine de eerste tijd ook in een tummytub. Ik kan er eentje lenen van mijn collega die haar kind er de eerste maanden ook in heeft gewassen (kindje was te vroeg geboren vandaar dat ze er meerdere maanden in kon). Dat kindje vond het zo lekker dat het er zelfs in slaap viel. Maar inderdaad, het kan maar zo zijn dat de kleine het helemaal niet prettig vindt. Ik heb daarom zelf ook een bad en standaard etc. aangeschaft voor daarna. Die ik gewoon in de kinderkamer neer zet.

Succes met alles

Groetjes,
Sanne (24 w.)
 
Je moet helemaal niet met badjes gaan sjouwen.
Je hebt wel echt een babybadje op standaard nodig, omdat een tummytub op een gegeven moment echt te klein wordt.
Het beste kun je gewoon een badje op een standaard kopen. Eentje met een afvoerslangetje erbij.
Een badje vullen is dan 2 emmers driekwart vullen en 1 emmer half. Zo leeg je hem ook weer via de slang en dan sjouw je je echt geen breuk.
Mijn tweede kindje hield absoluut niet van een groot babybadje, maar omdat ik het teveel geld vond om alleen voor haar voor zo'n korte periode een tummytub aan te schaffen (wel 45 euro voor zo'n plastic rotding) heb ik een normale emmer gebruikt en die zette ik dan in het lege badje op de standaard neer. Ging echt prima. Op de commode zou ik je niet aanraden, want dan sta je wel in een onmogelijke houding en kost het je je rug. Maar zoals ik het heb gedaan ging het prima. En toen de emmer wat te klein werd, ben ik tot tevredenheid van baby overgestapt op het normale babybadje.
 
hoi

een vriendin van me gebruikt nu pas de tummytub (zoon is bijna 1).
hij vindt het nu lekker om ingesloten te zitten, terwijl hij als heel klein ukkie liever in bad ging.
zelf heb ik tweedehands een tub aangeschaft voor 2 euro, koninginnedag. zo goedkoop vind je ze niet vaak, maar tweedehandskinderwinkels en marktplaats willen ze nog wel es hebben.
 
Hoi, gewoon uitproberen wat jouw kindje het prettigst vind.
Ik heb een dochtertje van 1-3 en is helemaal gek met haar tummytub. Ze zit hier heeeeerlijk relaxed in! spettert lekker met het water en voelt zich erg prettig. Ze past er nu met het grootste gemak van de wereld in (5815gr/60cm). Het scheelt heel veel in hoeveelheid water.
We hebben ook een gewoon badje. Zou deze in haar kamertje zetten en daar vullen met water.
Probeer het lekker uit. Kijk wat jouw kindje fijn vind.
Heel veel badderplezier.
 
Hallo,
Wij hadden de tummytub gekregen van mijn zus. Helaas vond onze zoon het vreselijk. We hebben het wel een aantal x geprobeerd, maar schreeuwen en krijzen. Lekker languit in een badje vindt hij veel leuker.
Groetjes
 
Hoi,

Ik krijg een tummy tub van mijn zus, maar het schijnt inderdaad van het kind af te hangen de ene vindt het fijn de ander vindt het niets.

Zelf hebben we ook een kleine badkamer (1,1x1,2 meter) we hebben een zitbad erin staan voor onszelf en hebben nu een opzetstuk voor het bdaje gekocht voor op het bad.

Vrienden van ons hebben ook een kleine badkamer en die hadden voor de kleine een speciekuip.
 
Terug
Bovenaan