Hoi Hanna,
Wij hebben een tummytub en een badje. Ons zoontje vond de tub zo leuk, dat wij hem nauwelijks in badje hebben gedaan. Hij is nu bijna 20 maanden en gaat nog graag in de tummytub (we hebben wel een iets grotere gekocht, van een ander merk). Maar niet alle kindjes vinden de tub fijn!
Ons dochtertje is nu ruim 3 weken en vindt de tub gelukkig ook heel fijn. Gelukkig, want de badstandaard is doorgeroest (dat is dus iets waar je op moet letten, hoe zitten de poten in elkaar, blijft het water er niet in staan?). Maar ik heb wel gemerkt, dat het onhandig is om de haartjes te wassen. Dan moet je per se met zijn tweeën zijn, terwijl je dat in badje gewoon ook alleen kunt. Ik ben gezegend met een hele grote commode, dus ikheb gisteren het badje op de commode gezet en met emmers gevuld (2 emmers is voldoende) en daarna heb ik het ook op Liv haar kamertje leeg laten lopen, in emmers. Maar echt handig was het niet.
Er zijn badjes met temperatuursensor, lijkt me niet nodig, je voelt gewoon met je hand.
Je moet er bij een badje wel op letten, dat er in de bodem een soort verhoginkje zit, waardoor je kindje niet onderuit kan schuiven. Je kunt je ook prima laten voorlichten in een winkel hoor, maar misschien heb je dar geen zin of tijd meer voor. Ik heb destijds een set gekocht, met apart bakje om op de commode te gebruiken, zeepbakje, standaard, potje, en nog wat dingen. Ik zou nu niet gaan voor voordelig, maar voor een kwalitatief goed bad, groot genoeg ook voor een kindje van 2 nog!
Patricia