tummytub versus gewoon badje

A

Anoniem

Guest
Wie heeft hier ervaring mee...

Ik heb al een tummytub maar moet ik ook een
gewoon badje aanschaffen!
En zo ja waar moet ik dan rekening mee houden???

Alvast bedankt
groetjes
Hanna
35 wk 5dg

Hoi Hanna,
Wij hebben een tummytub en een badje. Ons zoontje vond de tub zo leuk, dat wij hem nauwelijks in badje hebben gedaan. Hij is nu bijna 20 maanden en gaat nog graag in de tummytub (we hebben wel een iets grotere gekocht, van een ander merk). Maar niet alle kindjes vinden de tub fijn!
Ons dochtertje is nu ruim 3 weken en vindt de tub gelukkig ook heel fijn. Gelukkig, want de badstandaard is doorgeroest (dat is dus iets waar je op moet letten, hoe zitten de poten in elkaar, blijft het water er niet in staan?). Maar ik heb wel gemerkt, dat het onhandig is om de haartjes te wassen. Dan moet je per se met zijn tweeën zijn, terwijl je dat in badje gewoon ook alleen kunt. Ik ben gezegend met een hele grote commode, dus ikheb gisteren het badje op de commode gezet en met emmers gevuld (2 emmers is voldoende) en daarna heb ik het ook op Liv haar kamertje leeg laten lopen, in emmers. Maar echt handig was het niet.
Er zijn badjes met temperatuursensor, lijkt me niet nodig, je voelt gewoon met je hand.
Je moet er bij een badje wel op letten, dat er in de bodem een soort verhoginkje zit, waardoor je kindje niet onderuit kan schuiven. Je kunt je ook prima laten voorlichten in een winkel hoor, maar misschien heb je dar geen zin of tijd meer voor. Ik heb destijds een set gekocht, met apart bakje om op de commode te gebruiken, zeepbakje, standaard, potje, en nog wat dingen. Ik zou nu niet gaan voor voordelig, maar voor een kwalitatief goed bad, groot genoeg ook voor een kindje van 2 nog!
Patricia

hallo

de eerste weken vond ik het badje fijner nu de tummy- tub

ik deed iris in zepen en de haren ook en dan in badje uit spoelen.

nu met de tummy tub doe ik iris haar haren ook inzepen met zo een was kommetje met twee water bakjes.
erst baby champoo en dan met een ander washandje met water effe uit spoelen.
dan zet ik haar in de emmer en schud met een bekertje nog wat water na zodat ze echt goed uit gespoeld zijn.

soms neem ik haar mee in het grote bad. hier moet je of met zijn tweeen zijn of veel handoeken gebruiken.

doe dan eerst een plastic zak over de wipstoel dan een badlaken en hydrofiel luier.
daar zet ik iris op dan een handoek om haar heen en dan snel zelf afdrogen fdan iris afdrogen.
vond dit zelf niet echt prettig heb dit maar twee keer gedaan.

groeten petra

Hallo,
Mijn 1e zoontje had een badje en tummy tub. Het badje vond ik niet zo'n succes: gesjouw met water in het badje. Tummy tub is makkelijker te tillen.
Mijn zoontje vond de tummy tub geweldig en heeft er echt ingezeten, totdat hij klem zat.
Mijn 2e echter vond de tummytub niets. Ging er voortdurend in staan en kon de rust niet vinden. Het badje heb ik toen niet gebruikt, want vond de nadelen te groot. Mijn 2e zoontje is sneller in bad gegaan: je hebt van die badzitjes voor kleine kinderen die nog niet kunnen zitten (maar dan moeten ze wel wat groter zijn)
Groetjes, Yoeke

Hoi Hoi,

Mijn zoontje van 3 en een halve maand vind beide heel erg fijn.
Nu heb ik gewoon een badje gekocht met luier emmer, en ik doe hem de ene dag in het badje en de andere dag in de emmer. Dus heb geen aparte tummytub gekocht. de luier emmer gebruik ik alleen om het badje te vullen of als tummy tub. ik gebruik hem niet om de vieze luiers in te doen.

En het werkt prima hij is er super ontspannen in.
Misschien dus ook een idee voor je!\

groetjes Pam mv Stephan

Met een plastic zak over de wipstoel lijkt me een behoorlijke happening als je inderdaad in je eentje ben en met baby in bad of onder de douche wil kan je beter het badje of als je die niet hebt de wasmand gebruiken. Daar een grote handdoek en hydrofiel luier in, baby erin en toedekken   kan ze nergens heen en ligt ze lekker warm terwijl jij je snel afdroogt.

maar het ligt helemaal aan je kind of bad of tummy ideaal is. zie het nu bij mijn zus daar vind die kleine het bad niks maar de shantala (iets groter dan de tummytub) helemaal goud, terwijl die van mijn schoonzus niet stil wou zitten in de tummytub.
Al doende leert men, ik moet nog zien wat het bij mij wordt.

gr
Mirinda
33 weken

Hallo allemaal,

Ik las jullie reacties op dit forum. Heb me dus even aangemeld. Ik ben zelf kraamverzorgende en adviseer ouders die met hun baby willen douchen altijd om (als er ruimte is) de badstandaard mét bad bij de badkamer in de zetten. Hier een lekkere handdoek in en een omslag doen om de baby in te wikkelen. Zo hoef je niet te bukken en kun je de baby vanuit de douche zo wegleggen en jezelf staand bij het badje afdrogen en je kindje goed in de gaten houden. Tip? Misschien kunnen jullie er wat mee.

Groetjes!

Hallo,

Ik had een badje en een tub. Mijn zoontje is één keer in de tub geweest maar vertikte het te gaan zitten, hield zijn beentje helemaal stokstijf, en tja dan past t niet. Het badje vond hij wel fijn. Nu gebruik ik het nog steeds, hij is nu 2 jaar en negen maanden. Ik zet het gewoon in de douche op de grond. Tijdens het douchen loopt het vol, en kan hij er mooi in spelen. Als ik zelf klaar ben speelt hij nog even verder en kan ik me afdrogen en aankleden (wel in de badkamer natuurlijk) en dan haal ik hem eruit. Vind het wel handig zo.

Groetjes, Margje.

Terug
Bovenaan