TummyTub

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

In de kraamweek hebben we Bas een keer in de TummyTub gedaan. Ik vond dat toen helemaal niks! De nieuwe manier van vasthouden (mijn dochter is inmiddels drie en haar hielden we heel anders vast in de tummytub) leek mij voor Bas ook helemaal niet fijn.
Het leverder de stomme onderstaande foto op:

Alsof ik hem bij zijn nek eruit probeer te tillen.

Goed, daarna ging Bas dus altijd in bad. Op zich ging dat prima, maar hij maakte er de laatste weken echt een golfslagbad van. Ik kon hem op zijn kamer al niet meer badderen, want dan moest ik alles afdrogen en dweilen daarna. Op de badkamer in bad vond ik ook niet echt een succes. Dus gisteravond hebben we een nieuwe poging gewaagd met de TummyTub. Zie hier het resultaat:
Dit lijkt dus wel voor herhaling vatbaar!

Groetjes, Karin

Oooh wat een schatje,
ja hij ziet er op de 2e foto een stuk vrolijker uit, op de 1e is het net of je hem wurgt, agossie.
Nou gelukkig dat het nu beter gaat!
Groetjes van Sonja

Hallo,

Wij hebben een zoon van nu 3 maanden.
Ik heb hem laatst eens in de luieremmer gedaan met water. Hij vond het prachtig. Eerst had ik het niet zo op de tummy Tub maar nu ik hem heb gezien want hij vond het erg leuk en zijn voetje interessant.

Ik zit er nou nog over na te denken om ook 1 aan te schaffen.
Weet iemand tot hoeveel maand je een tummyTub ongeveer kan gebruiken?

Groeten

Diarich

Hoi Karin,

Inderdaad een vreemde manier van vasthouden op de 1e foto, lijkt me ook niet echt prettig voor een kleintje.
Ik moet zeggen dat wij onze jongste alleen maar in de tummy tub wassen, omdat hij het badje niet prettig vind (is er een keer ingeweest en brulde alles bij elkaar).
In de tub gaat hij lekker op zijn of mijn vinger sabbelen en brabbelt er lustig op los.

Liefs Saskia

hoi hoi,sorry maar ik moest even lachen om je 1e foto,hij kan zo in een stripverhaal met z''on maf stemmetje van heeeeelp!!! nee je hebt een lekker kereltje!!!

wij hebben ook een tub en ik moet zeggen dat ik hem nu niet zo gek veel gebruik,meer t badje(kan madam veel meer spartelen of ze gaat mee in t grote bad of onder de doushe,vindt ze geweldig! vindt in de tub heb je nie zo veel ruimte om lekker dr te badderen,nou doei

Ik vond de tummytub ook niet fijn. Ik vind dat je er helemaal niet goed bij kan, erg onhandig. Lotte ging vanaf de 2e dag eigenlijk alleen in bad.

Nu kan ze met een beetje ondersteuning zelf zitten en haar hoofd goed omhoog houden, dus misschien is het inderdaad wel een idee om de tub weer voor de dag te halen.

Groetjes, Marisa

Ik heb die bademmer ook een hele poos weggezet, de eerste paar weken ging dat wel goed met Birgit, maar al snel werd het krijsen en ging ik gewoon lekker met haar in de douche, ook ging ze met een maand of 2 al staan in dat ding (gewoon benen strekken en niet willen buigen) en dat werd een onhandig geplons...
Laatst weer geprobeerd en ja hoor ze gaat er lekker ontspannen in zitten! lekker scheel kijken naar de voetjes voor haar en haar tenen pakken haha. Ik gebruik hem hier dus ook weer.
Voor de vraag hier boven tot welke leeftijd: ik vond op internet dat het tot 6 mnd zeker aan te raden is, maar je kan hem tot 3 jaar gebruiken, omdat die kleintjes het leuk vinden... (eerst zien)

veel badplezier!

Hoi,

Mijn dochter zBenthe is wel helemaal dol op haar tummytub. Het ligt er ook een beetje aan hoe je haar vasthoudt. Daar zijn veel verschillende technieken voor, ligt er net aan hoe je kraamhulp het gewend is. Ik hield Benthe nl heel anders vast, nl mijn handen onder de schouders en bovenarm door en met mijn duimen de kin ondersteunend. En een vriendin van mij kreeg het weer helemaal anders aangeleerd. Benthe zit nu gewoon los in haar tummytub, ik ondersteun alleen haar kin met mijn duim, want ze vindt het wel erg grappig om water te "happen".

De tummytub, kun je best een langere tijd gebruiken. Je past de hoeveelheid water gewoon aan aan het gewicht en de lengte van je babym een beetje op gevoel!

Geniet van de tummytub en het waterplezier!!

Groetjes Mamavan Benthe (25-08-2007)

Terug
Bovenaan