tunnel syndroom

Hallo,
wie o wie kan mij de goude tip geven de laatste weekjes zonder oververmoeidheid door te komen?
Ik ben nu ruim 36 weken zwanger (nog net een maartmama uitgerekend voor 28-03) maar ik heb nu sinds een week last van het tunnelsyndroom in mijnlinker hand. Ik slaap amper 4 uurtjes snachts omdat ik gewoon verga van de pijn! Vannacht met mijn arm in een bak koud water gestaan voor 20 min omdat het voelt alsof mijn vingers in de fik staan. De gyn zegt er niks aan te kunnen doen, tkomt wel eens vaker voor en ik mag nu aan de slag met paracetamol. Mocht dat niet baten kan een andere arts nog spuiten in mijn pols zetten voor de pijn, maar ook dat is geen garantie dat het ubderhaupt werkt.
Het enige wat zou helpen is bevallen, maar zoals het er nu uit ziet, zit dat er nu ook ff nog niet in.
Ben zooo moe he....

Ach jeetje meid, dat lijkt me indd geen pretje zeg!!!!
Ik heb helaas geen tips voor je, maar wou je toch even een hart onder de riem steken.
Sterkte ermee meid.

Liefs marielle 37w2d

Heb er nu geen last van, maar heb t gehad. Balen! Een spalkje kan echt helpen! Leen desnoods een spalkje van iemand als je er niet snel aan kan komen. Een spalkje zoals gebruikt bij skeeleren helpt al om te voorkomen dat je je pols buigt.
Wellicht is het niet voldoende, maar je mag paracetamol als je zwanger bent. 6 pd of 3x2. Sterkte!
x Taraneh

Inderdaad, skeelerhandschoentjes met zo'n hard stuk erin schijnt de oplossing te zijn!
Let wel op dat je je liefje naast je niet per ongeluk een hijs geeft in je slaap, want dat is niet echt prettig voor zijn neus denk ik!!

Hey Astrid,

Meende me te herinneren dat het een keer in wij jonge ouders heeft gestaan, dus heb ze net even voor je doorgekeken.
Maar daar staat idd in dat dat nog wel eens wil gebeuren tijdens de zwangerschap. En ze geven als voorbeeld idd je hand of pols. En als tip zo'n skeelerhandschoentje, spalk o.i.d.
Je kan het altijd proberen toch?

Hee Astrid,

Hier hetzelfde. Heb sinds 2 wk ontzettend dikke handen en voeten en wordt 6x per nacht wakker met een dooie hand. Het is steeds degene die boven ligt als ik op mijn zij lig.

Ik ben zelf fysio dus wat ik weet is het volgende:
- juist niet strekken als je hand dood is maar een klein beetje buigen, dat vergroot de tunnel en dan komt je hand weer tot leven. Helpt bij mij wel.
- als je hand dood is hem even in de lucht steken.
- Kijken of je kan slapen met je hand iets hoger, zodat vocht kan weglopen je arm in. Mij lukt dat niet...Ik leg hem wel 's nachts voor op mijn heup boven de deken dan kan ik wel slapen.
- Je kan ook zelf je lymfe afvoerputjes licht masseren, deze zitten achter je sleutelbeen en in je hals 2 vingers onder je oor. Zo loopt het vocht wat sneller weg.

Het is dus allemaal best relatief wat je eraan kan doen. Het beste medicijn is bevallen :) zei mijn VK lachtend. Lekker ding!

Het kan echt heel vernijnig zeer doen, bij mij wisselt het een beetje qua pijn. Heb ook het gevoel steeds hele warme handen te hebben. Handen wassen onder de koude kraam is echt een verademing. OVerdag heb ik er minder last van. Eerlijk gezegd zou ik er geen spuit in laten zetten. Het is toch troep wat ze erin spuiten; corticostroiden en lidocaine= ontstekingsremmer en pijnstiller.

Veel sterkte, ik zal aan je denken als ik 's nachts ook wakker lig :)

Terug
Bovenaan