tunnelsyndroom

hallo

in de laatste 4 weken van mijn zwangerschap en in de 5 weken erna heb ik last van het carpale tunnelsyndroom, Tintelende stijve en deels gevoeloze vingers als gevolg van een zenuw inklemming in de pols van beide handen. Volgens mijn verloskundige zou dit vanzelf over moeten gaan. Heeft iemand een tip wat ik hieraan kan doen.
wordt hier nl. gek van, alvast bedankt
 
Hoi,

Het is een combinatie met meer vocht vasthouden en de schommeling van hormonen waardoor je er last van kan krijgen. Grote kans dat de verloskundige dacht dat het daarom wel over zou gaan na je zwangerschap. Je ziet het bijv ook veel bij vrouwen die in de overgang zijn. Wat nog wel eens wil helpen is je hand hoog houden als je zit (beetje zoals wanneer je dikke enkels hebt). Je kunt je re-hand op je  li-schouder leggen. Je moet voorkomen dat het stijf wordt en dan kan je vingers heen en weer bewegen alsof je aan het typen bent, omdat het vocht probleem is. Je hoort vanuit de accupunctuur wel goede geluiden qua genezing. En je kunt er altijd aan geopereerd worden indien nodig.
Succes ermee.
 
hoi hoi,

ik heb zelf ook tunnelsyndroom, nu na de bevalling.

wat je het beste kunt proberen is omhoog houden of koelen zodat het vocht wegtrekt. en evt kijken voor een brace. die kun je misschien via je huisarts krijgen. dit zorgt ervoor dat jke pols recht blijft en de zenuw wat ingeklemd word rust krijgt. en de klachten dus wat minder worden. ook kun je als je last blijft houden eventueel een spuit erin laten zetten omde ontsteking eruit te krijgen. en mocht je na de zwangerschap last houden kan het geopereerd worden. maar normaal gaat het na de zwnagerschap weg als het vocht afneemt en je ontzwangert. Bij mij komt het door problemen met mijn schildklier nu na de zwangerschap.

probeer zoveel mogenlijk te rusten met je hand...

veel succes

groetjes Desiree

ps: ik heb de brace, en ik moet zeggen bij helpt het best goed. ik draag hem meestal s'nachts en als ik veel belasting op de polsen heb ( als ik met thomas bezig ben)
 
Terug
Bovenaan