Turks stoombad!

Hallo!!

Wij zijn er pas achter dat we zwanger zijn! Wij zijn morgen precies 8 weken! Alleen nou is mijn vriend jarig volgende week en gaan we een dagje/nachtje in een soort wellness huisje zitten met sauna Turks stoombad en een bubbelbad! Nou weet ik dat de sauna word afgeraden en ga hier dan ook niet heel vaak in. De stoombad vind ik wel erg lekker alleen doe dit ook niet regelmatig. Heeft iemand een idee of dat wel kan!? Op internet kan ik er weinig over vinden, namelijk alleen over sauna's.
 
Heb iets gelezen van als je dat soort dingen normaal niet regelmatig doet je het beter niet kan doen
Weet niet hoe en waarom etc maar ik zou er niet rustig zitten ;-)
 
 
Hi Kelsey, gefeliciteerd! In principe wordt het inderdaad afgeraden om niet in hete ruimtes of baden te gaan tijdens de zwangerschap. Zelf ben ik wel tijdens de zwangerschap een aantal keren naar de sauna gegaan. In hele hete sauna's ging ik niet en in hete baden, stoom (sauna's) ging ik kort (5-10). Je lichaam mag namelijk geen verhoging hebben. 
 
misschien dan maar 5 minuutjes inderdaad maar ik bel anders voor zekerheid de verloskundigen wel even.
Dankjullie wel! Voor de reacties!
 
 
 
 
Hoi Kelsey, vorige week ook met 6+wk in een warm/heet bubbelbad gegaan. Dit voelde voor mij echter niet prettig: warm en zweten en verhoogde hartslag. Ben er uitgegaan en later opgezocht dat je beter in de prille zwangerschap niet in hete baden kan, mag wel tot 37 graden, maar bubbel/stoombaden zijn al snel 37+. Tip is dan ook om vooral naar je lichaam te luisteren. Veel plezier!

 
 
Ik heb er helemaal niet bij nagedacht, ben gewoon in Turks stoombad geweest.. Ging dikke prima. Maar ga ook regelmatig in een warm bad. Wat ook wordt afgeraden. Tegenwoordig mag je niet veel meer als je zwanger ben volgens mij.. ?
 
Terug
Bovenaan