Tussen de middag een broodje

Van af hoe oud mag je tussen de middag een broodje met beleg geven.
Mijn zoontje in nu 6 1/2 mnd en ik denk dat hij er al wel aan toe is.

Groetjes,
Daisy mama van Justin
 
Hoi, ik werk op een kinderdagverblijf en daar beginnen we met brood geven als ze een maand of 9 zijn. Ik zelf zal het niet zo snel geven met 6,5 maand. Wat je wel kan geven is een cracotte (cracker van LU) of een stukje liga....
 
Hallo,

Ik ben vorige week nog naar het consultatiebureau geweest. Mijn zoontje is nu precies zes maanden. Wij mogen met acht maanden met een stukje brood beginnen. Eet kindje al bambixpap? Anders zou je daar eerst mee kunnen beginnen en als dat heel goed gaat en je kindje krijgt drie flesvoedingen zou ik voorzichtig brood gaan proberen.

Succes ermee!
 
Bedankt voor de reacties.

Zo te lezen zal ik maar even wachten met geven, hij krijgt nu wel liga of rijstewafeltje en nog 4 flessen aan 3 is hij nog niet toe.
 
Daisy,

Ja, bambix mag je eigenlijk pas vanaf zeven maanden geven, maar ik dacht als jij al een broodje wil proberen dan kun je beter eerst met bambixpap beginnen.

Groetjes


 
Ik begon al met 7 mnd met een broodje. Ook op het kdv waar mijn dochter heen gaat beginnen ze er dan mee. De vezels in bambix zijn zowat hetzelfde als in (simpel, niet volkoren) bruin brood. En aangezien je bambix vanaf 7 mnd mag geven... Ook is het goed om ze al een beetje te laten wennen aan kauw-bewegingen. Om het wat makkelijker te maken, kun je beginnen met een broodkorst (evt geweekt in wat melk) of stukjes brood met wat melk erover gesprenkeld. Succes!
 
Terug
Bovenaan