tussen de vingertjes

Goewan Mats zit nu bijna continu met zijn handjes in zijn mond. als hij zijn handjes niet in zijn mondje heeft dan heeft hij ze helemala sevig als vuistjes.

door zijn handjes steeds in zijn mond te doen, komt er ook wat melk tussen de vingertjes (daar waar de vngertjes beginnen, vanaf de hand). en dan vervolgens allemaal pluisjes, van knuffeltjes,stof enz enz, dit word door de melk een zwart plakzooitje, ik maak het iedere dag schoon, maar hij wil zijn handjes vaak niet openen.

herkennen jullie vuil tussen de vingertjes, of het niet willen openen van het knuistje. hoe lossen jullie dat op.

zo herkenbaar, mijn kleine meid wil ook nooit haar handjes openen. maar voordat ze haar handjes had ontdekt wreef ik over haar wangetje. dan strekte ze haar handjes wel.
misschien werkt het ook bij jou. nu ze haar handjes erg leuk vind helpt het ook om haar handje naar haar mond te brengen, dan doet ze haar handje open om op de vingers te sabbelen. en tja dan ben ik haar gewoon even snel voor en verwijder die troepjes ertussen.
blijft wel lastig maar is te doen.

liefs Miranda en Alana

Hier ook last van. Als ik met mijn vinger bij het handje van Tessa kom doet ze haar handje open om mijn vinger vast te pakken.. Dan kan ik d'r handje schoonmaken..
Misschien helpt t bij jou ook...? succes
groetjes Carla

boas heeft ook altijd pluisjes tussen zn vingertjes.ik zit ook steeds te pulken.zoals al gezegd,je vinger vast laten houden en met je andere hand met een vinger tussen de vingertjes door wrijven.

Euh, gewoon een beetje wrikken en pulken... Mama is altijd nog sterker..
Christian ziet ook altijd een beetje blauw tussen de vingertjes (en teentjes, dus kwijlen en melk zijn geen noodzakelijkheid), ha, ha.
Hij doet nu trouwens veel makkelijker zijn vuistjes open en dan pak ik het handje meteen in de "houdgreep" en dan is schoonmaken een eitje.

Veel succes, Karin
mama van Christian (18 weken)

Jaaa, wat een viezigheid tussen die vingertjes, he?! Hier doen we ook gewoon netzolang friemelen totdat mama  het met een washandje schoon krijgt. Ik beperk me nu tot 1 keer per dag, anders blijf ik de hele dag bezig.

Misschien een handige tip!

Het verwijderen van pluisjes en andere plakkerige toestanden tussen de vingertjes doe ik gewoon met een wattenstaafje (de gewone zonder verdikking!). Kan je zo tussen de vingertjes laten rollen en klaar, zelfs de plooitjes in de handpalm heb je zo schoon. Bij ons is het langzaam een vast ritueel tijdens de fles geworden, zijn ze handjes lekker ontspannen en vindt hij het allemaal wel best.

Dames succes!

gr. wan

Terug
Bovenaan