Tussen flessen door..

Nog een vraag van mijn kant. Mijn dochter van 11 weken krijgt in de ochtend 700u een fles van 180+6, deze drinkt ze helemaal op. Vaak slaapt ze daarna 45-75 minuten en word dan wakker. Na een half uurtje -45 minuten begint ze dan weer moe te raken. In die tussentijd kleed ik ze vaak aan. Maar ik kan dan toch nog niet alweer een fles aanbieden (doe ik dat wel dan drinkt ze m amper), Het is dan zeg maar nog maar 1000u/1015u. Dua drie uur later. Gebeurt dit bij meerdere dat ze tussen de flessen door zeg maar slaapt, wakker zijn, en nog even slapen?

Ja dat is wel eens zoeken. Mijn kinderen dronken altijd 120/150cc elke 3 uur totdat ze 3.5 a 4 maanden waren. Grotere flessen gingen er niet in, en eerlijk gezegd vond ik dit wel fijn qua wakkertijd. Elke 3 uur voeden kwam gewoon veel beter uit dan elke 4 uur. Want als ze een kort dutje deden, redden ze het wel tot de volgende fles. Met 4 uur tussen de voedingen red je dat inderdaad niet en moeten ze vaak 2x slapen in die 4 uur en dat 2e dutje gaat dan vaak moeilijk omdat ze ook al wat hongerig worden...

Ik werk in de kinderopvang en loop hier ook altijd tegenaan bij kleintjes die al om de 4 uur drinken. Dus elke 3 uur voeden is qua ritme echt wat fijner. En anders idd toch 2 dutjes in de tussentijd of het slaapje ietwat proberen te rekken zodat je de fles na 3.5 uur geeft en daarna direct naar bed.

Je kunt prima na 3 uur een fles geven. Mijn dochter krijgt al tijden om de 3 uur een fles overdag (16 weken slaapt door snachts)
Dus ik zou gewoon een fles geven, uitbuiken en dan naar bed.
4 uur (of welke tijd dan ook) tussen flessen is geen must, volg je kindje dat is het belangrijkste.
Hier zit er soms zelfs 2 of 2,5 uur tussen. Ze krijgt flessen van 150 +5

Ja hoor, ik had een baby die heel vaak maar 45 min sliep. Dan ga je niet elk uur flesje geven. Slapen wanneer ze moe zijn en drinken wanneer ze honger hebben. Gewoon op de signalen letten. Soms kom je dan inderdaad uit op flesje-2slaapjes-flesje

De stelregel is: 120/150cc elke 3 uur, 180cc elke 4 uur. Dus op 180cc zou je kindje het idd 4 uur moeten redden, maar bij ukkies is dat qua wakkertijd wat lastig. Ik was altijd blij dat ze hier niet veel meer dan 120/150 op konden, zo kon ik tenminste elke 3 uur voeden. Vanaf een maand of 4 werden de slaapjes langer en kwam er meer ritme en konden ze wel 180cc op. Samen met de oefenhapjes die toen startten, kon ik toen wel goed uit met voeding/slaaptijden.

Wij zitten al sinds 3 maanden op 4 flessen van 180cc en elke 4 uur. Ik laat hem gewoon slapen als hij moe is en daardoor vaak 's ochtends 4,5 uur tussen fles maar juist op einde van de dag voor de laatste fles 3,5 uur. Ik vind het een heerlijk ritme en vond juist 3 uur tussen flessen lastig qua ritme. We hebben geen slaapritme heeft mijn dochter ook nooit gehad die sliep ook elke dag anders. Ene dag veel korte slaapjes, andere dag wel langer. Met de fles komt het eigenlijk altijd wel uit, hooguit half uurtje eerder of later een fles. 'S nachts vraagt hij niet meer om voeding

Dit vind ik ook lastig! Ze is inmiddels 13 weken en merk dat de slaapjes ook steeds langer worden. Ik leg haar na wakkertijd van 90 min. Op bed, soms werd haar fles dan wat later of het slapen lukte niet na proberen, dan geef ik de fles maar. Blijft zoeken.

Terug
Bovenaan