tussen hoop en vrees

Hoi Meiden,

Ik ben Heleen en heb hier 2 jaar geleden flink mee geschreven. De kleine is in febr. 2014 geboren.

Toen schreven zo uit mijn hoofd gezegd, Supertje, Bosbes, Wenser, Annemarie34, ilovemydoggies.
Sinds febr. dit jaar lees ik weer mee en reageer ik eigenlijk nog niet. Geen behoefte aan gehad... ik weet eigenlijk niet precies waarom ik niet reageer. Nu weet ik niet waar ik mijn 'verhaal' kwijt moet...

Ik wil als eerste zeggen wat vervelend dat jullie hier nog steeds schrijven en het nog steeds niet is gelukt.

Op dit moment zit ik tussen hoop en vrees. Na de bevalling een hele tijd BV gegeven en in dec. 14 kwam de eerste ongesteldheid. Daarna opeens keurig om de 4 weken! jan/febr/maart...  in april werd het al 5 weken. (in febr. besloten om voor een brusje te gaan proberen met de wetenschap dat het toch een tijdje kan duren) Toen ja... april de menstruatie gehad en na 2 weken 5 ochtenden bloedverlies en rest van de dag helemaal niets. Keurig 4 weken daarna een menstruatie.
Nu was ik afgelopen maandag 7,5 week verder... een wangerschapstest gedaan. Maar negatief.
Dinsdag HA gebeld en ik moest woensdag bloedprikken. HSG, prolactine en schildklier. HA zou komende donderdag terug bellen voor de uitslag.
(1 week op kweek) Belde hij woensdagavond al dat ik zwangerwas. Donderdag overleg met gyn gehad ivm lage HSG waarden. En tsja, werd ik terug gebeld door HA. Ik ben zwanger, maar mogelijk geen 7,5 week maar pas 4. De PCO is teruggekomen zei hij of het zou nog aan de schildklier kunnen liggen.

Dus aan de ene kant helemaal geweldig nieuws. Aan de andere kant zo'n domper.

Over 10 dagen mag ik naar het ZH voor uitwendige echo. Inwendig vond de gyn niet nodig. :(  De gyn had vorig jaar na alle behandelingen wel gezegd dat het na een zwangerschap + bevalling de PCO wel eens weg kon zijn. Dus ja daar ben ik wel blij mee... hoewel ik dat heel de tijd niet durfde te geloven.
Gyn heeft ook al aangegeven aan de HA dat ik als dit een miskraam zou worden, ik minimaal tot febr. moet wachten voor hij mij mag doorsturen. Blijkt er een BBzwangerschap dan moet ik wel op controle bij gyn komen hoe ze dat weg willen halen en moet dan minimaal weer 3 rondes zelf "klussen" eer dat ik doorgestuurd kan worden.
Niet dat ik dat uiteraard wil!

Oh ik ken je nog Helen super dat je eerste kindje in februari 2014 geboren is en wie weet toch al weer zwanger. Ik duim voor je dat t goed gaat. Ik was 11 maanden na de eerste weer beginnende uiteindelijk is mijn zoontje dec 2014 geboren toen de oudste al 4,5 Jr was. We zijn dolblij dat t toch nog is gelukt.

Meid, kop op en duimen. Als t nu raak is, is t supet. Maar anders: de moed niet opgeven. Sterkte. Wenser

@cu2heleen1

Allereerst voorzichtig gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat je een goede zwangerschap mag hebben! Natuurlijk ken ik jou nog en toch stiekem fijn om te lezen dat je in febr 2014 bent bevallen...

Ik wil dan ook zeggen dat ik 26-2-2015 ben bevallen van Dani Emma 5090 gram! Via iui uiteindelijk zwanger geraakt, ook bekend met dat stomme pco en we zijn nu al bezig voor een brusje...

Ze is pas 5 mnd maar ook ik zit met rare cyclussen...vorige week teste ik licht positief en ik verlies wel wat bruin spul  maar echt doorzetten doet het niet...ik teste gisteren negatief alleen heb ik bepaalde symptomen waarvan ik vraagtekens krijg...

Het lijkt erop dat ik zwanger ben maar de testen zeggen van niet misschien dat ik ook FF de HA ga bellen hierover...

Jeetje wat een toestand jow! Ow en bosbesje is ook.bevallen van een gezonde dochter Noortje! Weliswaar met 25 wk al bevallen, maar ik ben pas op bezoek geweest bij haar en alles gaat top!

Meid ik duim voor je en ik zal je weer steunen in je reis naar een brusje! Hopelijk hebben we weer wat aan elkaar  :)

Liefs Annemarie

Heey meid,

Toch een voorzichtig gefeliciteerd. Als je al een tijdje meeleest heb je mijn verhaal wel gelezen denk ik.  Nu ben ik 5 weken zwanger. Maar vanavond weer bruin en lichtroze verlies. Ik denk nog niet gelijk aan een nieuwe miskraam, maar lekker is het niet. Ik denk dat je wederom flink op je strepen moet gaan staan hoor. Niet bang zijn, bij een uitwendige echo zien ze pas met 8 weken wat. Tot 12 weken is een inwendige veel nauwkeuriger. Anders een verloskundige bellen. Je zit niet perse aan die gyn vast! Voor jezelf op blijven komen hoor.

Hoe is het met je inmiddels grote kerel? Jammer dat het forum weer veranderd is en we geen privé berichten meer kunnen sturen

Wat een mooie berichten!

Haha zo snel al bezig met een brusje. :) zo snel kon ik mijn man echt niet overtuigen.

Ik hoop dat het goed gaat supertje. Dat de beeb blijft plakken.

Ik heb nog verder gezocht op Internet. Het zou haalbaar moeten zijn om een hartje te zien. Niet te horen met zes weken. Ik twijfel of ik voor de zekerheid nog een verloskundige ga bellen. Staat ook zo gek. Want ik sta daar nog niet aangemeld. Dat mocht ik van de huisarts echt nog niet doen. de ha is echt top. Hij had eerst smiddags gebeld en toen savonds Nog een keer dat hij er niet gerust op was en met de gun ging overleggen. Stukje professionaliteit. Maar goed... Om hem weer te gaan bellen over de echo. Mijn man vind het zo wel best. weet op dit moment met zo'n emoties geen raad. Dat is zo sneu om te zien.

Die kleine grote kerel doet het goed. Het lijkt wel of hij het merkt want sinds donderdag wil hij heel veel op schoot/gedragen worden.

Hebben jullie dat ook gehad.  Mensen al zeggen tijdens zo'n prille zwangerschap dat je zwanger bent? Ik bij de eerste niet... gisteren 3 mensen! Ik ontken maar want ik wil eerst meer zekerheid.

Verloskundige gebeld. Doe zegt dat ze echo doen ivm Hoe ver ik ben. Ze had het alleen wel bij gyn verwacht ipv röntgen. Ze zegt dat ik mij niet moet focussen op een hartje. Volgende week met de uitslag in mijn hand/hoofd hebben we weer contact. Ben wel blij dat ik dit gedaan heb.

Terug
Bovenaan