tussendoor drinken

Hallo moeders,

Ik vroeg mij af wat jullie kleintjes zoal tussendoor te drinken krijgen.
Onze Indra van 14 maanden drinkt best vaak limonade zoals appelsap en roosvicee.
Maar omdat daar best vaak veel suiker in zit, wil ik vaker kunnen afwisselen.
Ik denk ook vaak aan light limonade zoals Spa&Fruit light, maar weet niet of daar   stoffen in zitten die niet goed zijn voor kinderen.

Alleen met het eten van d'r boterham drinkt ze thee (maar daar gaat weer een theelepeltje suiker in).

Bedankt voor jullie tips.

Groeten
Pascalle

hoi

Mijn dochtertje vind joy ook wel lekker en er zit geen suiker in en is dus ntandvriendelijk,eerst dronk ze altijd wicky fruitzacht en nu ook weleens die pakken roosvicee die doe ik dan gewoon nog wat aanlengen met water en dan drinkt ze het ook nog.groetjes wendy

Hoi Pascalle,

Je moet even goed op het etiket kijken wat erin zit. Zelf had ik laatst Lessini (light) gekocht. Ook omdat er niet zoveel suiker inzit, zag ik thuis dat er op stond dat het niet geschikt was voor kinderen onder de drie jaar vanwege de kunstmatige zoetstoffen (sorbitol enzo).
Mijn kinderen zijn nu al wat ouder (bijna 3 en 5) en ik geef ze nu meestal Karvan Cevitan. Eerder ook diksap en roosvicee, kun je zelf bepalen hoeveel water je erbij doet en hoe zoet het wordt.

Judith

Terug
Bovenaan