tussendoor niet willen drinken

Hoi ,mijn dochter van 8 maanden wil tussendoor niet drinken. Ze weigert de fles en ook een tuitbeker lukt niet. Ik probeer haar te dwingen,maar ze duwt   de fles/tuitbeker weg. s'Ochtends en s'avonds krijgt ze de borst , ze drinkt dan goed.  Toen ze nog volledige borstvoeding kreeg dronk ze overdag ook  matig, ze was altijd gauw afgeleid. Mijn oudste dochter van inmiddels 4 dronk altijd goed,  kan het zijn dat de een meer nodig heeft dan de ander?
Volgens de dietiste ( loop  bij dietiste i.v.m.  koemelkallergie  van dochter van 8  maanden)  is het een kwestie van aanleren, als je ze nooit wat geeft went ze er ook niet aan. Wat moet ik nu :dwingen of het nog even aanzien? Ik hoop dat jullie tips hebben!!!
 
Weigert ze melk of alle drinken?

Mijn dochter (10m) hoeft echt geen opvolg melk meer, maar als ik een
handjevol aardbeien een koekie en wat melk in de staafmixer gooi drinkt
mevrouw een heel flesje leeg.



En misschien moet je het wat overdrevener presenteren. Zelf een slokje
nemen en dan OOH AAH WAT LEKKER zeggen, dat is machtig interessant voor
ze.
 
AHA!!!
Zou ik dat ook kunnen proberen, gewoon wat lekkers door zijn melk gooien. Mijn zoontje houdt namelijk ook niet zo heel erg van melk. Hij is heel snel afgeleid enzo. Maar fruit lust hij wel! Misschien eens wat frambozen ofzo erdoor. Hmmmm ik ga het eens proberen

Tnx
Caroline
 
Hoi

Ik ben ondertussen naar het bureau geweest,daar vonden ze dat mijn dochtertje wel voldoende vocht binnenkreeg. Als het warm weer was mocht ik haar een fruithap extra geven. Wel drinken aan blijven bieden,dus dat doe ik dan maar. Tussendoor mag ze nog geen gewone melk i.v.m. koemelkallergie ,probeer nu thee te geven. Vind ze lekkerder dan diksap. Vind het wel vreemd dat een dietiste en een wijkverpleegkundige er zo anders over denken. groetjes Gerdien
 
Terug
Bovenaan