tussendoortje, hoe en wat?

hoi,
ik heb (weer ) een eetvraagje.

ik heb gisteren een startkoekje als tussenddortje gegeven. gewoon heel in de hand. nu ging mijn schoonmoeder flippen omdat ze bang was dat ze zich zou verslikken als er een stukje losschiet. ik ook meteen bang. toen heb ik het verkruimeld met een beetje water, maar toen wilde ze het niet meer.
ik durf dus nu ook geen rijstwafeltje te geven.

hoe doen jullie dat? of geven jullie andere tussendoortjes en hoe geven jullie die?

groetjes,
daphne

boas krijgt,sinds ik las dat laura dat kreeg,een rijstewafeltje,zo in t handje.
je hoeft niet bang te zijn dat ze zich verlikt hoor.als het een keer gebeurt gaat ze in t ergste geval heel erg hoesten.hier is t nog nooit gebeurt.zowel de rijstwafeltjes als die startkoekjes smelten meteen in de mond tot pap.boas krijgt af en toe en wat groter stuk in zn mond en daar kauwt hij dan wat op en spuugt het dan weer uit.het kokhalsreflex is bij die kleintjes nog heel sterk.ze werken het al naar buiten voor het in de buurt van het keelgat komt.
laat ze maar lekker smikkelen.

Ik geef Nora alleen maar hele brokken en grote stukken. Dus ik zou een koek / liga ook in zijn geheel geven. Wij proberen vast voedsel te introduceren via de Rapley methode. De stukken maak ik wel zo groot dat ze niet in een keer in het keeltje kunnen schieten. Ze moet dus echt sabbelen en kauwen. Maar dat kan een baby van 6 maanden wel. Prutjes en gemalen eten is uitgevonden voor baby's van onder de 6 maanden, die nog niet kunnen kauwen. Gewoon geven zou ik dus zeggen (als je kindje ouder is dan 6 maanden). Op de site : www.borstvoeding.com kun je lezen over deze methode. Ik ben er erg enthousiast over.
Succes met (schoon)moeders

hoi hoi

jayla is nu 5 maanden en zij krijgt liga eerste stapje dat is vanaf 4 maanden die geef ik zo in haar handje en die zuigd ze helemaal op

ook krijgd ze in de ochtond geprakte appel   met   banaan en in de avond gewoon groente
en na de groente danoontje start
veder krijgd ze tussen de flessen door diksap of roosvice

groetjes mariella

he bedankt allemaal! hier heb ik wat aan!
ik ga dus gewoon weer het hele ding geven hoor! het ging ook goed totdat ik onzeker werd gemaakt!!!

groetjes,
daphne

hai Daphne

Ik vroeg me wat af....
Naar aanleiding van een topic op het februarimoedersforum: hoe kom jij aan je forumnaam? Ik vraag me al een tijdje af waar skipke vandaan komt. Wil je het vertellen?

Groetjes
Rosanne

hoi rosanne,

grappig dat je je dat afvraagt! want ik vroeg het me ook wel eens bij jou af!
van mij is niet origineel maar skippy was mijn hondje wat 2 jaar geleden plotseling op 6 jarige leeftijd is overleden. eigenlijk was zij op dat moment mijn kindje.... en ik heb er skipke van gemaakt omdat ik uit brabant kom!
wil jij het ook vertellen? ik ben nou wel heel benieuwd geworden!

groetjes,
daphne

nou, orgineel is het nu niet meer... Woedel is mijn poes! Ze is grotendeels zwart en nu alweer 16 jaar bij mij. Van een heel bang klein poesje naar een erg aanhankelijke poes die de afgelopen maanden heel wat aandacht heeft in moeten leveren. Hopelijk blijft ze nog even bij ons zodat we het in kunnen halen!

Groetjes
Rosanne

Terug
Bovenaan