tussendoortje

hey meiden

Viviënne krijgt sinds zo'n week of 2 tussendoortjes. Ze krijgt dan geprakte liga in banaan, appel of sinaasappelsap. Vindt ze heerlijk. Sinds een paar dagen eet ze ook een berenkoekje.

Maar wat mogen ze eigenlijk nog meer hebben? ben benieuwd wat jullie kids eten als tussendoortje.

Liefs Maris

Lotte eet al een tijdje rijstwafeltjes, er staat op vanaf 8 maanden, maar ze eet ze al makkelijk weg. Ook een nijntje koekje gaat goed. Verder gewoon fruit, soms ook een stuk banaan in haar hand, gaat prima.

Wij zijn ook begonnen met liga in haar fruit en ze vind het heerlijk. Deze week voor het eerst een rijstwafeltje gehad ging zo op? Wat zijn berenkoekjes heb ik volgens mij nog niet gezien?

berenkoekjes zijn van koekjes in de vorm van een beer :) Is van Bambix, voor kids vanaf 6 maanden. Viviënne vindt ze erg lekker, maar ook wel leuk om mee te gooien.

Aquafina is met 6 maanden pas begonnen met vaste voeding. Ze krijgt nu 's ochtends rond 10u fruit en na haar middagdutje een stukje brood, soepstengel of berenkoekje. Dit wissel ik dan steeds af.

Ik ben al sinds mijn zwangerschap lid van de Canadese versie van Baby Center, waar "medical, health, pregnancy and parenting experts" alle gepubliceerde informatie op feiten baseren en volledig onderzocht hebben. Het volgende staat voor 7 maanden:

"This is the time to start offering finger foods, such as sticks of well-cooked carrot, chunks of banana or unsalted bread sticks and mini rice cakes, so they can practice feeding herself. Other ideas for finger foods include cheese, toast and peeled chunks of apple. Avoid sweet cookies and biscuits so that your baby doesn't get into the habit of expecting sweet snacks.
Foods to introduce around now are cooked pasta shapes, breads (avoid granary or multi grain breads for now because the hard pieces may increase the risk of choking), chunks of ripe avocado and soft, cooked meat, fish and poultry. You can also offer your baby lentils, unsalted nut butters (unless you have a family history of allergies) and dark green leafy vegetables, such as spinach."

Hoi. Zelf ben ik wat huiverig voor berenkoekjes e.d. ivm de hoeveelheid suiker erin. Hij heeft wel een keer ergens een liga gehad en die ging er in no time in. Wij geven meestal fruit, groente, rijstwafel of aoms een stukje brood. Als we op pad zijn en we niet genoeg meegenomen hebben krijgt hij wel eens wat anders (afhankelijk van wat er is) zoals een droog toastje of zelfs een beetje sorbetijs.

Terug
Bovenaan