Tussendoortjes baby

Je kan ook een broodkorst geven, gewoon een stukje wat langer is dan het dichte vuistje, kleine stukjes gewoon weghalen en weer een lang stuk geven. Ziet er misschien wat eng uit met eten, maar de kokhalsreflex zit bij baby's een stuk verder naar voren, de natuur heeft het goed geregeld ? 
 
De maisvingers of appelkoekjes van de kleine keuken oid werkte top, en fruit. Uiteindelijk is 6 mnd gewoon klein en gaat t allemaal erg onhandig hoor haha
 
Ja dat "stikken" is dus dat reflex die een stuk verder naar voren zit... ik heb ook denk ik wel 50x een hartverzakking gehad toen... maar ze leren het door te oefenen wel snel en wordt het steeds minder.. je leert je kindje en zijn reflexen ook steeds meer vertrouwen. Maar uiteraard moet je alleen doen wat goed voelt!
 
Idd maisvingers of een liga koek soms. Rijstewafel of soepstengel vind ik ook niks voor zo'n kleintje, dat krijgen ze nog helemaal niet weg.

En tja, toch gewoon brood! Elke dag oefenen. Uiteindelijk moet je kindje dat toch leren en dat is met 6 maanden nog wat moeilijk, maar met 7 maanden eet hij zo een boterham weg.
Gewoon een klein stukje in de wang stoppen en daar op laten sabbelen. Kokhalzen is een reflex en stikken gebeurt écht niet. Er is nog nooit een baby dood gegaan aan een stukje brood van 1cm hoor, geloof ik ;)

Ze hebben eigenlijk geen tussendoortjes nodig verder, gewoon hun voeding en groente/fruit is voldoende. Vanaf 8 maanden gaf ik nog als extra yoghurt tussendoor
 
Terug
Bovenaan